خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

1200 میلیارد ریال تسهیلات به بازسازی اماکن دامی زلزله زده اختصاص یافت

زراعت، باغداری و دامداری تنها منبع درآمد بیش از 80 درصد مناطق زلزله زده را تشکیل داده و باید چنین مشکلاتی در سطح ملی و استانی مطرح و چاره‌اندیشی شود.

تبریز - ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص1200 میلیاردریال تسهیلات کم بهره از محل صندوق توسعه ملی جهت بازسازی اماکن دامی زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مسعود محمدیان در جلسه مشترکی با مدیران بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اماکن دامی مناطق زلزله زده به موازات اماکن مسکونی ساخته می شوند گفت: 12 هزار واحد دامی در شهرستانهای اهر، هریس، ورزقان، تبریز و کلیبر بر اثر وقوع این زمین لرزه، به صورت کامل تخریب و نیاز به باز سازی مجدد دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی و باغداری زلزله‌زدگان نیازمند حمایت است تا در آینده موجب قطع درآمد آنها، ترک خانه و کاشانه و مهاجرت به شهرها نشود، افزود: محصولات باغی و زراعی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی نیاز به حمایت و کمک همه سازمانها و ادارات استان دارد، چراکه این اتفاق موجب از بین رفتن خانواده‌های کشاورزان و روستائیان شده و ممکن است آنها را درگیر مسائلی کند که نتوانند به کشاورزی و باغات رسیدگی کنند.

دکتر محمدیان با بیان اینکه هم اکنون فصل گرما و برداشت برخی محصولات زراعی و باغی است که کوچکترین خلل در آبیاری آنها می‌تواند کل محصولات را از بین ببرد خاطرنشان ساخت: کوتاهی در رسیدگی به محصولات زراعی و باغی زلزله زدگان تبعاتی دارد که در آینده باعث بروز مشکلات برای آنها و یا سرازیر شدن‌شان به شهرها خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله بیشتر کاناهای آبیاری تخریب شده، برق برخی چاه‌ها قطع، و برخی چاه‌‌های عمیق تکان خورده و امکان پمپاژ آب در برخی از آنها از بین رفته است ادامه داد: در چنین شرایطی امکان آبیاری زمین‌های زراعی و باغی وجود ندارد و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در برخی موارد ریشه درختان تکان می‌خورد و با کوددهی و خاک‌دهی به موقع می‌توان آنها را احیا کرد که لازم است کارشناسان کشاورزی در این زمینه اقدام کنند، افزود: زراعت، باغداری و دامداری تنها منبع درآمد بیش از 80 درصد مناطق زلزله زده را تشکیل داده است و باید چنین مشکلاتی در سطح ملی و استانی مطرح و چاره‌اندیشی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز