خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

توقف هدفمندی یارانه‌ها یک زنگ خطر محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۱

توقف هدفمندی یارانه‌ها شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در داخل و خارج از کشور را با تفاوت قابل توجهی مواجه خواهد کرد که خود این موجب رشد قاچاق و خروج ثروت از کشور خواهد شد.

ایلنا- تبریز: جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، رؤسای سازمان‌ها و نهادها، مسئولان قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و فرمانداران استان در سالن جمهوری اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: امروز شاهد یک جنگ بی‌رحمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم که در عرصه اقتصادی و با بهانه‌های مختلف که انرژی هسته‌ای یکی از آنهاست، تجلی یافته است.

احمد علیرضابیگی با بیان این که نظام سلطه به هیچ وجه حاضر نیست چراغ جمهوری اسلامی روشن باشد، به سفر اخیر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: دشمن در عرصه جنگ اقتصادی، بی‌اعتمادی مردم به دولت و سست کردن پیوند مردم با حاکمیت را دنبال می‌کند؛ اما با وجود این توطئه‌ها و سختی‌هایی که بر ملت ایران تحمیل کرده استقبال کم‌نظیر مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب موجب تحیر آنان شد.

وی خاطرنشان کرد: نعمت ولایت، شالوده انقلاب اسلامی و رمز بقا و ماندگاری آن است و آن چه ما را در مقابل توطئه‌ها سر پا نگه می‌دارد وحدت و همبستگی و دلدادگی به ولایت است.

علیرضابیگی با بیان این که تمام وجود ما متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم ما عزت و دیانت خود را در جمهوری اسلامی یافته است و ما خود را مدیون این نعمت بزرگ می‌دانیم و برای حفظ و اعتلای آن سر از پا نمی‌شناسیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح ملزومات جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: برای موفقیت در این جنگ و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نیازمند آرامش و تامل و به صحنه آوردن مردم هستیم و مردم ما نشان داده‌اند که هر زمان احساس تکلیف کنند مردانه در صحنه حضور یافته و از کیان انقلاب دفاع می‌کنند.

وی اقتصاد مردمی را یکی از راهکارهای موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و تاکید کرد: در موضوع اقتصاد باید به مردم و ظرفیت‌های مردمی تکیه کنیم و هدفمندی یارانه‌ها نیز با همین نیت اجرا شد.

علیرضابیگی با بیان این که مردم ایران بعد از سال‌ها متوجه شدند که صاحب ثروتی هستند و باید آن را مدیریت کنند، افزود: هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که بنا بر عدالت و بهره‌مندی عادلانه از فرصت‌ها است و توزیع مناسب ثروت‌ها و کاهش فاصله فقیر و غنی از بدیهی‌ترین آثاری بود که اجرای این قانون می‌توانست بر جای بگذارد.

وی با اشاره به تصویب فوریت طرح توقف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در مجلس اظهار کرد: متاسفانه این اقدام نمایندگان یک خسران و زنگ خطر محسوب می‌شود چرا که هزینه زیادی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها صرف شده و مردم هم زندگی خود را بر این مبنا تنظیم کرده‌اند.

علیرضا بیگی ادامه داد: استدلال مجلس برای تصویب این طرح افزایش نقدینگی و جلوگیری از تحمیل گرانی به مردم بود در حالی که با این توقف مردم از ثروت حاصل از هدفمندی یارانه‌ها محروم می‌شوند و نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را مدیریت کنند.

وی قانون هدفمندی یارانه‌ها را یک قانون درآمد-هزینه‌ای دانست که قرار بود درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف ارتقای زندگی مردم شود.

علیرضابیگی افزود: با توقف هدفمندی یارانه‌ها شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در داخل و خارج از کشور تفاوت قابل توجهی خواهد داشت که خود این موجب رشد قاچاق و خروج ثروت از کشور خواهد شد و نهایتا ما را ناچار خواهد کرد برای تامین نیاز انرژی به واردات روی بیاوریم و همین نیز موجب افزایش قیمت و تحمیل گرانی بر مردم می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی توقف هدفمندی یارانه‌ها را موجب از دست رفتن امکان مدیریت قیمت‌ها دانست و افزود: استدلال مجلس در این خصوص این بود که با وجود گرانی حاصل از افزایش قیمت ارز ناچار به این کار بودیم تا گرانی دیگری بر مردم تحمیل نشود در حالی که خود این توقف موجب می‌شود ثروت حاصل از افزایش قیمت‌ها به جای مردم به جیب افراد خاصی برود.

وی خاطرنشان کرد: البته برداشت برخی این بود که دولت با افزایش یارانه‌های نقدی قصد بهره‌برداری تبلیغاتی در انتخابات آینده را دارد و فوریت توقف مرحله دوم هدفمندی نیز با این تصور به تصویب رسید و این یک زنگ خطر است که مجلس باید به آن توجه داشته باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح اقتصادی خواسته‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نشست و برخاست مسئولان با مردم و تلاش برای تحصیل رضایت مردم خاطرنشان کرد: ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم از تاکیدات دولت و مشی مدیریتی شخص رییس جمهور است که ما بهترین نمونه این مشی مدیریتی را در موضوع زلزله آذربایجان مشاهده کردیم.

وی افزود: مسئولان دولت و سایر ارگان‌ها از اولین ساعات حادثه زلزله در کنار مردم بودند و به ویژه حضور مقام معظم رهبری در جمع مردم مصیبت‌دیده موجب آرامش و تسلی خاطر همه ما شد.

علیرضابیگی با بیان این که زلزله ارسباران حادثه بزرگی بود که 300 نفر از ساکنان این مناطق را متاثر کرد، گفت: مرحله امداد و نجات آسیب‌دیدگان زلزله با وجود وسعت و عمق بالای حادثه به خوبی مدیریت شد به نحوی که بسیاری از کارشناسان داخلی و بین‌المللی از سرعت این عملیات متحیر بودند.

وی با اشاره به تصمیمات دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: دولت می‌توانست نسبت به اسکان موقت زلزله‌زدگان اقدام کرده و کار بازسازی را به بعد از فصل سرما موکول کند؛ اما رییس جمهور با اسکان موقت و شیوه زندگی اردوگاهی برای زلزله‌زدگان به دلیل تبعات منفی آن موافق نبود و بر اسکان دایم و فراهم شدن امکان معیشت مردم تاکید داشت.

علیرضابیگی از حمل یک میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و گفت: با توجه به نوسانات قیمت، حمل این حجم از مصالح کار بسیار بزرگی به شمار می‌رود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام آن است.

وی با بیان این که بیش از 8 هزار میلیارد ریال در مناطق زلزله‌زده هزینه شده است، افزود: دولت در کنار مسکن دایمی برای زلزله‌زدگان، محلی را برای نگهداری محصولات کشاورزی و سازه‌های پیش‌ساخته‌ای را برای نگهداری از احشام پیش‌بینی کرده است و امروز شور و شوق زندگی در سیمای مردم این مناطق مشاهده می‌شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آمارهای بازسازی روز به روز در حال افزایش است و ما مفتخریم که نتیجه در کنار مردم بودن و صرف منابع برای نیازمندی‌های مردم و محبت و توجه مردم را حس می‌کنیم و این یک کارنامه باارزش برای مدیرانی است که دوره مدیریت آنان با این حادثه مصادف شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که با اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده مرحله جدیدی از نیازمندی‌ها تعریف می‌شود، افزود: دولت علاوه بر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی، مبلغ 5 میلیون ریال برای تهیه لوازم زندگی برای زلزله‌زدگان تخصیص داده و برخی نهادهای دیگر نیز در این خصوص اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز خواسته‌ایم در مناطق زلزله‌زده نمایشگاه‌های لوازم خانگی برپا کنند تا مردم بتوانند امکانات اولیه زندگی را از این طریق تامین کنند.

علیرضابیگی با بیان این که کمک‌های خیران باید به سمت ساخت اماکن عمومی سوق داده شود، گفت: به دلیل برخی مسایل اجتماعی مانند بروز تفاوت در ساخت منازل روستاییان در نقاط مختلف، باید با تجمیع کمک‌های خیران، این مساعدت‌ها در ساخت اماکن عمومی روستایی هزینه شود.

وی تصریح کرد: منطقه ارسباران نیازمند امکانات جدیدی برای توسعه پایدار است و به فضل الهی این منطقه نقطه درخشان توسعه و پیشرفت در استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود فضای استان را فضایی آرام توام با تلاش و همت دانست و افزود: استان آذربایجان شرقی علیرغم این که متاثر از موضوع زلزله و موضوعات اقتصادی کشور است اما مسیر توسعه و پیشرفت را با شتاب طی می‌کند و این حاصل فضای کار و تلاش و همدلی مسئولان و خدمت‌گزاران مردم است.

وی ضمن معرفی محمدعلی نصرتی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار، از خدمات و تلاش‌های پرویز آژیده در این سمت قدردانی کرد و افزود: دکتر آژیده در مدت 32 ماه تصدی این سمت خدمات ارزشمندی بر جای گذاشتند که برگزاری موفق انتخابات مجلس نهم یکی از آنها بود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌های داخلی و خارجی موضوع انتخابات را به دستاویزی برای تخریب دولت و نظام تبدیل کرده بودند اما با برگزاری خوب و شایسته انتخابات مجلس نهم، بطلان این جوسازی‌ها به اثبات رسید و هیچ خدشه‌ای متوجه این انتخابات نشد.

وی با اشاره به اهمیت و وظایف خطیر معاونت سیاسی استانداری خاطرنشان کرد: این معاونت نقطه اتصال دولت با دستگاه‌های اجرایی و تنظیم‌کننده خط مشی مدیران سیاسی و فرمانداران است و دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید در مسیر اجرایی كردن برنامه‌های راهبردی که توسط معاونت سیاسی استانداری تولید می‌شود تلاش كنند.

علیرضابیگی ضمن آرزوی موفقیت برای معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار اظهار داشت: ورود افراد شایسته و مجرب به بدنه مدیریتی استان موجب پیشبرد هرچه بهتر امور و افزایش سرعت خدمت‌گزاری به مردم می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان این جلسه با قدردانی از مدیرانی که از جمع شورای اداری استان جدا شده‌اند مدیران جدید استانی را معرفی کرد.

"خلیلیان، مدیرکل دیوان محاسبات استان"، "قربان‌اوغلی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور"، "بنی‌هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان"، "نانکلی، مدیر جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی استان"، "رضایی، مدیر امور شعب بانک سپه" و "نعمتی، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور" مدیرانی هستند که به تازگی به جمع اعضای شورای اداری استان پیوسته‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز