خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند:

بهای ورق مورد نیاز صنایع بیشتر از قیمت واقعی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۸۴

بالابودن درصد استهلاک قطعات خطوط تولید در این صنعت و وابستگی تکنولوژی ماشین آلات اغلب کارخانجات تولید کننده لوله و پروفیل به کشورهای سازنده، و همکاری ضعیف اتاق مبادلات ارزی با تولید کنندگان، تامین قطعات یدکی و ماشین آلات مورد نیاز را به شدت زمان بر کرده و هزینه‌های بالایی را به این واحد‌ها تحمیل می‌کند.

ایلنا: مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند گفت: عدم توانایی تامین ورق مورد نیاز صنایع قطعه و ماشین سازی از طریق کارخانجات داخلی موجب شده تا متوسط قیمت ورق و به تبع آن قیمت محصولات فولادی تولیدی، حداقل ۳۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی در شرایط عادی باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین رسولی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بالا بودن درصد استهلاک قطعات خطوط تولید در این صنعت و وابستگی تکنولوژی ماشین آلات اغلب کارخانجات تولید کننده لوله و پروفیل به کشورهای سازنده، و همکاری ضعیف اتاق مبادلات ارزی با تولید کنندگان، تامین قطعات یدکی و ماشین آلات مورد نیاز را به شدت زمان بر کرده و هزینه‌های بالایی را به این واحد‌ها تحمیل می‌کند.
وی افزود: ضعف مدیریت و نیز نبود تشکّل‌های کارفرمایی قوی برای حمایت از تولید کنندگان را به عنوان اصلیترین مشکل نه تنها در این صنعت بلکه در صنایع دیگر نیز می‌توان به شمار آورد.
رسولی با اشاره به راهکار‌های عملی برای رفع این قبیل مشکلات در این صنعت افزود: می‌توان با افزایش ظرفیت کارخانجات تولید ورق فولادی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی وبا حمایت سیستم بانکی، کاهش تعرفه واردات و نیز تخصیص ارز به قیمت منطقی جهت واردات مواداولیه باتسهیل درمقررات گمرکی وتقویت تشکّل‌های صنفی درجهت ارتقاءتوانمندیهای اعضا در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌هایی در زمینه حل مشکلات فراروی این صنف دست یافت.
وی با بیان اینکه این شرکت با اغلب دانشگاه‌های منطقه جهت بازدید اعضای هیئت علمی ودانشجویان از کارخانه اعلام آمادگی کرده است، افزود: برگزاری دوره‌های کار ورزی و کار آموزی و نیز برگزاری سمینار وکنفرانس مشترک، عقد تفاهم نامه همکاری آموزشی وپژوهشی بادانشگاههای شهید مدنی و صنعتی سهند، حمایت از تالیف کتاب در رابطه با ارتباط صنعت ودانشگاه، اخذ مجوز آموزشگاه فنی وحرفه‌ای درزمینه تولیدات شرکت از سازمان آموزشهای فنی وحرفه‌ای استان و استقرار دفتر ارتباط با دانشگاه درمحل کارخانه برای اولین بار درسطح استان از جمله اقدامات شرکت برای ایجاد ارتباط بامراکز علمی درجهت ارتقای محصولات است.
مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند خاطرنشان کرد: بی‌شک مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی و هم چنین رفع معضلات اجتماعی از میان صنعت بوده و خصوصاً با حمایت از حضور بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی میسر خواهد شد.
وی تاکید کرد: دولت جدید با ارائه برنامه‌های راهبردی و هم چنین اظهار نظرهای خود نسبت به اوضاع اقتصادی، نشان داده است که درک صحیحی از مشکلات و چالش‌ها داشته و برای رفع آن نیز برنامه عملی دارد.
رسولی افزود: در این میان آنچه باید مد نظر همه اقشار جامعه و خصوصاً فعالین حوزۀ کسب و کار باشد همکاری و تعامل دو جانبه بین دولت و آنان است.
وی یادآور شد: هیچ دولتی بدون کمک و همراهی مردم نمی‌تواند به اهداف خود برسد و همه باید با عمل به موقع به وظایف خود و احساس مسئولیت در قبال جامعه و اولویت دار کردن نفع عمومی بر نفع خصوصی گامهای اساسی در جهت رفع مشکلات نفس گیر جامعه بردارند.
رسولی ابراز امیدواری کرد؛ با عمل به شعار شایسته سالاری و نگاه تدبیرانه به امور، شاهد شکوفائی صنعت و تولید و رفع تحریم‌های تحمیلی بر کشور باشیم.
وی گفت: شرکت فولاد مهر سهند در سال۱۳۸۷ از محل طرح بنگاه‌های زود بازده ایجاد شده و کارخانه تولید لوله و پروفیل این شرکت به مساحت ۵/۳ هکتار با سالن‌های متعدد جهت تولید سالیانه ۱۶۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز واقع شده است.
مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند ادامه داد: اگر چه وجود بازار بالقوه مصرف در سطح منطقه از دلایل اصلی سرمایه گذاری از طرف سهامداران شرکت بوده است، لیکن ایجاد ارزش افزوده و مشارکت در امر اشتغال زائی نیز از دلایل دیگر آنان به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: این شرکت در حوزه اشتغال علاوه بر پیش بینی اولیه طرح، به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر، و برای بیش از یکهزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است.
رسولی با اشاره به انواع محصولات تولیدی شرکت، گفت: پروفیل‌های قوطی مربع صنعتی و ساختمانی، پروفیلهای قوطی مستطیل صنعتی و ساختمانی، پروفیل‌های درب و پنجره، لوله‌های صنعتی و ساختمانی، پروفیل زد (Z) و ورق شیت از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.
وی عدم توانایی تامین ورق مورد نیاز این صنعت از طریق کارخانجات داخلی و وابستگی بیش از ۸۰ درصدی به واردات و یا بازار سیاه داخلی را از مهم‌ترین مشکلات فراروی تولید کنندگان محصولات فولادی (خصوصا نورد سرد) دانست.
وی گفت: تحریم‌های خارجی و نیز افزایش نرخ ارز از دیگر مشکلات این صنعت است که تامین مواد اولیه از منابع خارجی را به شدت غیر اقتصادی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز