خبرگزاری کار ایران

رایزنی اوباما و اولاند درباره واكنش‌های بین‌المللی هماهنگ علیه سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۲۵

كاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه اوباما و اولاند درباره واكنش‌های احتمالی جامعه بین‌الملل به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه رایزنی كرده و توافق كردند تا تماس‌های نزدیك خود را ادامه دهند.

«باراك اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا درباره واكنش‌های احتمالی هماهنگ بین‌المللی به ادعاهای مطرح شده مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود رایزنی كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، كاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه اوباما و اولاند درباره واكنش‌های احتمالی جامعه بین‌الملل به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه رایزنی كرده و توافق كردند تا تماس‌های نزدیك خود را ادامه دهند.

كاخ سفید بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام كرد كه روسای جمهوری فرانسه و آمریكا درباره ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه علیه غیرنظامیان در جریان حمله‌ای كه چهارشنبه گذشته در نزدیكی دمشق صورت گرفت، به شدت ابراز نگرانی كردند.

مخالفان سوری و برخی كشورهای غربی در حالی دولت این كشور را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم می‌كنند كه دولت سوریه این ادعاها را به شدت رد كرده و آن را سیاسی دانسته است.

در همین حال، سربازان سوری اخیرا در تونلی كه توسط مخالفان حفر شده بود، عناصر شیمیایی كشف كرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز