خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی:

رویكرد سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۶۹

ابراهیمی در گفت‌وگویی مطبوعاتی با تاكید بر این‌كه بحران سوریه در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات جهانی است، خواستار تغییرات عملی در این كشور و تشكیل دولت انتقالی شد.

«اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه تاكید كرد كه رویكرد سیاسی تنها راهكار حل و فصل بحران سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیمی در گفت‌وگویی مطبوعاتی با تاكید بر این‌كه بحران سوریه در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات جهانی است، خواستار تغییرات عملی در این كشور و تشكیل دولت انتقالی شد.

وی افزود كه دولت انتقالی در سوریه باید اختیارات كامل داشته باشد به این معنی كه تمامی اختیارات دولت فعلی به دولت انتقالی واگذار شود و این دولت، مسئولیت اداره كشور و برگزاری انتخابات را بر عهده بگیرد.

ابراهیمی تاكید كرد كه تغییرات ظاهری در سوریه راه به جایی نخواهد برد و مردم این كشور نیاز به تغییراتی واقعی و عملی دارند.

وی تاكید كرد كه ادامه درگیری‌ها در سوریه تنها به پچیده‌تر شدن وضعیت این كشور منجر خواهد شد و این بحران راهكاری غیر از رویكرد سیاسی ندارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در ادامه هر دو طرف درگیر در بحران سوریه را برای حضور در كنفرانش ژنو 2 كه قرار است با هدف پیدا كردن راه حلی برای بحران این كشور برگزار شود، دعوت كرد.

وی افزود كه چشم‌انداز كنفرانس ژنو 2 همچنان مبهم است ولی احتمال برگزاری این كنفرانس در ماه سپتامبر همچنان به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز