خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

بحران سوریه به دست مردم سوریه حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۸

رئیس‌جمهوری سوریه در این مراسم افزود که اگر سوری‌ها به آگاهی و بصیرت کافی برسند و با هم متحد شوند، به سادگی می‌توانند از بحران کنونی خارج شوند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت که حل بحران این كشور نیازمند گفت‌و‌گوی بی‌پرده و به دور از هر گونه تعارفی است و این خود ملت سوریه است که بحران را حل می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از عربی پرس، اسد در مراسم افطاری شب قدر که با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی سوری برگزار شد، تاکید کرد كه «اگر نتوانیم مسئول پایان دادن به بحران را مشخص كنیم، امكان تعیین زمان پایان این بحران وجود ندارد.»
رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد که هیچ کس غیر از خود مردم سوریه نمی‌تواند بحران این کشور را حل کند.
وی به نقش کشورهای خارجی در بحران سوریه اشاره كرده و عنوان کرد که نقش خارجی در هر شکل آن چه در راستای کمک باشد یا مانع راه حل یا طولانی‌کننده بحران در هر صورت به نقطه ضعف‌های سوری‌ها تکیه دارد.
اسد تصریح کرد که هیچ دولت بزرگی وجود ندارد که بتواند دولت کوچک متحدی را شکست دهد.
رئیس‌جمهوری سوریه در این مراسم افزود که اگر سوری‌ها به آگاهی و بصیرت کافی برسند و با هم متحد شوند، به سادگی می‌توانند از بحران کنونی خارج شوند.
وی افزود: «در آغاز بحران برخی گفتند كه مشکل از قوانین است، ما نیز گفتیم آن‌ها را تغییر می‌دهیم و سپس همه قانون اساسی را تغییر دادیم، برخی این مسائل را به علت دانش اندک اما برخی از روی خباثت و سوء نیت مطرح کردند.»
اسد با اشاره به طرح‌های ارائه شده برای حل بحران سوریه عنوان کرد: «برخی طرح‌ها برای حل بحران از خارج کشور مطرح شد و با این طرح‌ها با توجه به حاکمیت و استقلال سوریه همکاری کردیم به طوری که در ابتدا طرح کشورهای عربی مطرح شد و هنگامی که با آن همکاری کردیم برخی آن را با شکست مواجه کردند پس از آن کوفی عنان فرستاده سابق سازمان ملل آمد و هنگامی که با وی همکاری کردیم طرحش برای حل بحران را بار دیگر برخی با شکست مواجه کردند سپس گفتیم که به ژنو می‌رویم اگر چه می‌دانیم کسانی که با آن‌ها مذاکره می‌کنیم، نماینده خودشان نیستند بلکه نماینده کشورهای مختلف هستند با وجود این گفتیم که می‌رویم و با آن‌ها مذاکره می‌کنیم.»
رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه تاكید کرد که برخی به این بهانه كه ارتش مردم را می‌کشد، خواستار کمک خارجی می‌شوند اما باید تاکید کرد که هر ارتشی مردمش را بکشد، بلافاصله از هم فرو می‌پاشد.
وی تصریح کرد که کار سیاسی راه حل نیست بلکه بخشی از راه حل بحران است.
اسد همچنین گفت که نرمش سوریه باعث شد دوستان این کشور بتوانند در محافل مختلف از این کشور دفاع کنند، اگر چه دشمن نمی‌خواهد که طرح‌های سیاسی به نتیجه برسد و بحران پایان یابد.
رئیس‌جمهوری سوریه در این مراسم افطاری با شخصیت‌های سیاسی و دینی سوری تاکید کرد که تروریسم را فقط باید با مشت آهنین پایان داد و نیز فرایند سیاسی در سایه وجود تروریسم در همه جا، نمی‌تواند را ه به جایی ببرد.
اسد علاوه بر آن گفت که راه حل بحران سوریه را فقط میدان نبرد مشخص می‌کند و هیچ راهی جز در هم کوبیدن تروریسم وجود ندارد و اگر سوریه در جنگ مردمی‌اش پیروز شود، راه حل بحران آسان است و سوریه می‌تواند طی چند ماه از بحران خارج شود.
وی با اشاره به وحدت ارتش و مردم برای پیروزی بر تروریست‌ها تاکید کرد که راه حل بحران سوریه متحد شدن ملت و ارتش برای پیروزی بر تروریست‌ها است و هر جا این مساله عملی شد، اوضاع آنجا بهتر شد.
رئیس‌جمهوری سوریه همچنین از متمردین خواست به جایگاه طبیعی خود برگردند زیرا تنها طرفی که از بحران سوریه سود می‌برد، دشمن صهیونیستی است.
اسد با انتقاد از برخی کشورهای عربی گفت که هیچ خیری از برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای که چشمانشان را در برابر اشغال قدس و اشغال بخشی از خاک سوریه توسط اسرائیل می‌بندند، به سوریه نمی‌رسد.
وی در ادامه تاکید کرد که خیری از صاحبان فکر تاریک که وهابی‌ها با خون و کشتار تاسیس کردند و اخوانی‌ها با نفاق و کذب و فریب، سیاسی‌اش کردند نمی‌رسد؛ این تفکر نزاع عربی ـ اسرائیلی را عربی ـ عربی کرد.

اسد همچنین خواستار تسامح و احترام به ارزش‌های دینی و اخلاقی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز