خبرگزاری کار ایران

رهبر القاعده آمریکا را مسئول برکناری مرسی دانست

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۵۹

ایمن الظواهری گفت که صلیبی‌ها، سکولار‌ها، ارتش، بقایای نظام سابق و برخی از اسلامگراها با پول کشورهای حوزه خلیج‌فارس و برنامه‌ریزی آمریکا برای ساقط کردن دولت مرسی جمع شدند.

«ایمن الظواهری» رهبر گروه القاعده در نواری صوتی آمریکا را متهم به برنامه‌ریزی برای ساقط کردن «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، الظواهری در این نوار صوتی گفت که صلیبی‌ها، سکولار‌ها، ارتش، بقایای نظام سابق و برخی از اسلامگراها با پول کشورهای حوزه خلیج‌فارس و برنامه‌ریزی آمریکا برای ساقط کردن دولت مرسی جمع شدند.
الظواهری همچنین قبطی‌ها و «تواضروس» پاپ آن‌ها را متهم به تلاش برای ساقط کردن مرسی به منظور ایجاد کشور قبطی در جنوب مصر کرد.
رهبر القاعده همچنین به شدت به سكولارهای مصر و به ویژه «محمد البرادعی» معاون رئیس‌جمهوری موقت مصر حمله کرد و وی را «نابود کننده عراق» توصیف کرد که اکنون به مصر رفته تا این کشور را نیز نابود کند.
الظوهری در این نوار ویدیوئی به ارتش مصر نیز حمله کرد و گفت که ارتش این كشور دست‌پروده آمریکا است و فرماندهان آن توسط آمریکا خریداری شده‌اند تا اوامر واشنگتن را اجرا كرده، منافعش را تامین كنند و حفظ امنیت اسرائیل را نیز در دستور كار قرار دهند.
رهبر القاعده علاوه بر آن به «احمد الطیب» شیخ الازهر، «عبدالمجید محمود» دادستان کل سابق مصر و «احمد شفیق» نخست‌وزیر دوران «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری پیشین مصر حمله کرد و آن‌ها را «بقایای نظام مبارک» به شمار آورد.
در این نوار ویدیوئی الظواهری از حزب سلفی «النور» نیز انتقاد کرد و آن‌ها را متمهم به مشارکت در کودتا علیه فرایند سیاسی دموکراتیک در مصر کرد.
وی در ادامه تاکید کرد که حوادث مصر نشان داد که مشروعیت به انتخابات و دموکراسی محدود نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز