خبرگزاری کار ایران

حكم جانبدارانه و توجیه‌ناپذیر قاضی آمریكایی؛

ایران و القاعده به پرداخت 6 میلیارد دلار غرامت محكوم شدند

asdasd

قاضی دادگاه فدارال نیویورك طی حكمی ایران و گروه القاعده را به پرداخت غرامت شش میلیارد دلاری به 110 بازمانده واقعه 11 سپتامبر كه سه هزار كشته بر جای گذاشت، محكوم كرد.

قاضی دادگاهی در آمریكا طی موضعی جانبدارانه و غیرقابل توجیه، رای به پرداخت غرامت شش میلیارد دلاری توسط ایران و گروه القاعده به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورك تایمز، «جورج دانیلز» قاضی دادگاه فدارال نیویورك طی حكمی ایران و گروه القاعده را به پرداخت غرامت شش میلیارد دلاری به 110 بازمانده واقعه 11 سپتامبر كه سه هزار كشته بر جای گذاشت، محكوم كرد.

جورج دانیلز بررسی این پرونده را در پی شکایت ۴۷ تن از بستگان قربانیان ۱۱ سپتامبر به جریان انداخته است.

دانیلز سال گذشته میلادی نیز با اعلام این‌ كه حملات 11 سپتامبر تنها توسط القاعده و گروه طالبان انجام نشده است، مدعی شده بود كه ایران و حزب‌الله لبنان نیز به انجام این حملات كمك كرده‌اند.

مقام‌های قضایی آمریكایی همچنین طی مواضعی بی‌اساس مدعی شده‌اند كه ایران پس از حملات 11 سپتامبر تعدادی از اعضای القاعده و طالبان را در این كشور پناه داده است.

مقام‌های ایران بارها این ادعاها را رد كرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز