خبرگزاری کار ایران

عقب نشینی رئیس جمهوری مصر؛

مرسی دولت ائتلافی تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۷

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر آمده است که محمد مرسی خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی موقت با توافق طیف‌های سیاسی برای انتخاب نخست وزیر جدید شد.

در حالی که فرصت ۴۸ ساعته ارتش مصر به طرف‌های درگیر و مخالف در این کشور به پایان رسیده است، رئیس جمهوری این کشور در آخرین لحظات با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل دولت ائتلافی موقت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مرسی در حالی این بیانیه را در آخرین دقایق باقیمانده از فرصت ارتش، صادر کرد که در طول شش ماه گذشته مخالفان بار‌ها خواستار تشکیل چنین دولتی شده بودند.
به گزارش رویترز، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر آمده است که محمد مرسی خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی موقت با توافق طیف‌های سیاسی برای انتخاب نخست وزیر جدید شد.
وی همچنین گفت: «مردم با سناریوی دیگری که برخی تلاش می‌کنند تا آن را بر آن‌ها تحمیل کنند، مخالف هستند و این سناریو روند ساختارسازی نهاد‌ها و موسسات را با چالش روبه رو خواهد کرد.»
مرسی همچنین بار دیگر درباره زیر پا گذاشتن مشروعیت قانون اساسی هشدار داد.
این بیانیه مخالفان را مسئول بحران کشور به علت مخالفت با گفت‌و‌گو دانست و افزود: «جانبداری از هر طرفی در خیابان‌ها اشتباه است.»
مرسی در این بیانیه با بیان اینکه نقشه راه برای برون رفت از بحران باید بر مشروعیت (قانونی) متکی باشد، تاکید کرده است: مصر نمی‌تواند عقب گرد کند و مشروعیت قانون اساسی از بین برود‬.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز