خبرگزاری کار ایران

احتمال تشکیل شورای ریاست جمهوری در مصر

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۳

با پایان مهلت چهل و هشت ساعته که ارتش برای حل بحران سیاسی در مصر تعیین کرد نقشه راهی اعلام می‌شود که به موجب آن شورای ریاست متشکل از سه نفر تشكیل می‌شود که در رأس آن‌ها رئیس دادگاه عالی مصر قرار دارد.

روزنامه الاهرام مصر اعلام کرد که ارتش این کشور در نظر دارد شورای ریاست جمهوری برای اداره کشور تشکیل دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از الاهرام، این روزنامه نوشت که با پایان مهلت چهل و هشت ساعته که ارتش برای حل بحران سیاسی در مصر تعیین کرد نقشه راهی اعلام می‌شود که به موجب آن شورای ریاست متشکل از سه نفر تشكیل می‌شود که در رأس آن‌ها رئیس دادگاه عالی مصر قرار دارد.
الاهرام در ادامه نوشت که نقشه راه ارتش شامل لغو قانون اساسی جنجالی و مکلف کردن کار‌شناسان متخصص برای تدوین قانون اساسی جدید می‌شود، که این قانون اساسی خواسته‌های همه قشرهای مردم مصر را در بر می‌گیرد.
این روزنامه مصری همچنین نوشت که نقشه راه حل بحران مصر شامل تشکیل دولت موقت است که وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و ریاست آن را طی دوران انتقالی یکی از فرماندهان نظامی به عهده دارد.
از طرف دیگر الاهرام نوشت که ارتش مصر به مدت ۹ماه تا یک سال بر کشور حکومت می‌کند و در این مدت دادگاه‌های انقلاب برای محاکمه خشونت طلبان و برخورد با قانون شکنان در شبه جزیره «سینا» تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز