خبرگزاری کار ایران

نگرانی غربی‌ها از ادامه نفوذ علی عبدالله صالح

asdasd

حادثه حمله به سفارت آمریكا توسط معترضان به فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) و آتش زدن آن و نیز حمله افراد مسلح وابسته به پسران صالح به وزراتخانه‌های دفاع و كشور، باعث نگرانی غرب و كشورهای حوزه خلیج‌فارس شده است.

منابع دیپلماتیك غربی در یمن نسبت به دست داشتن «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق این كشور در ناآرامی‌های اخیر  و آتش زدن سفارت آمریكا ابراز نگرانی كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، حادثه حمله به سفارت آمریكا توسط معترضان به فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) و آتش زدن آن و نیز حمله افراد مسلح وابسته به پسران صالح به وزراتخانه‌های دفاع و كشور، باعث نگرانی غرب و كشورهای حوزه خلیج‌فارس شده است.

این كشورها كه به انتقال قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری كنونی كمك كرده بودند، نگران آن هستند كه صالح و نزدیكانش بر تمام فرایند انتقالی در یمن تاثیر منفی بگذارند.

بنا بر این گزارش، یك منبع امنیتی یمنی و برخی دیپلمات‌های غربی گفتند كه برخی سربازان وابسته به واحد نظامی كه نزدیكان صالح بر آن كنترل دارند به صدها معترض به فیلم موهن به پیامبر اسلام اجازه دادند كه از ایست‌های بازرسی نزدیك به سفارت آمریكا عبور كرده و به سفارت حمله كنند.

از طرف دیگر، حضور علی عبدالله صالح در گردهمایی بزرگ سی‌امین سالروز تاسیس حزب «كنگره ملی» كه در دولت انتقالی سهیم است باعث شد كه مردم این كشور خواستار لغو مصونیت قضایی و محاكمه‌ وی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز