خبرگزاری کار ایران

كره‌شمالی باید پیش از آغاز مذاكرات گام‌های ملموسی بردارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۲

سخنگوی وزارت اتحاد كره‌جنوبی گفت كه مسیر مذاكره با كره‌شمالی باز است اما این كشور باید در مرحله اول گام‌های ملموسی بردارد.

مقام‌های کره‌جنوبی طی موضعی همسو با آمریکا از کره‌شمالی خواستند در صورت تمایل جدی به پایان دادن به انزوای بین‌المللی خود، برای توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای این كشور «اقدام‌های ملموسی» انجام دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از شین‌هوا،، «کیم هیونگ سئوک» سخنگوی وزارت اتحاد كره‌جنوبی گفت كه مسیر مذاكره با كره‌شمالی باز است اما این كشور باید در مرحله اول گام‌های ملموسی بردارد.

سخنان مقام‌های كره‌جنوبی در حالی بیان می‌شود كه كره‌شمالی روز گذشته پیشنهادی مبنی بر مذاكره مستقیم با آمریكا ارائه كرده بود.

كره‌شمالی تاكید كرده بود كه هدف از این مذاكره پایان دادن به تنش‌ها در شبه جزیره كره و استقرار صلح و ثبات در منطقه است.

آمریكا در واكنش به این پیشنهاد اعلام كرده بود كه ما با توجه به اقدام‌های مسئولان کره‌شمالی درباره آنها قضاوت می‌كنیم نه با توجه به حرف‌های آنها.»

مقام‌های آمریكا همچنین تاكید كرده بودند كه به کره‌شمالی اجازه نمی‌دهیم از مذاکرات به عنوان راهكاری برای برون‌رفت از تحریم های سازمان ملل متحد استفاده کند. این كشور باید شواهد ملموسی كه نشان‌دهنده تمایل این كشور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای است، ارائه كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز