خبرگزاری کار ایران

در تظاهرات علیه نشست گروه هشت؛

۵۷ معترض در لندن بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۱

معترضان در لندن با نام «مانع جی هشت شوید» این اعتراض‌ها را سازمان داده‌اند و اعتراض‌های خود را «کارناوال علیه سرمایه‌داری» خوانده‌اند.

گروهی از معترضان به اجلاس هفته آینده سران هشت کشور صنعتی جهان، در مرکز لندن تظاهرات کردند که در جریان این اعتراض‌ها حداقل ۵۷ تن دستگیر شده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، معترضان در لندن با نام «مانع جی هشت شوید» این اعتراض‌ها را سازمان داده‌اند و اعتراض‌های خود را «کارناوال علیه سرمایه‌داری» خوانده‌اند.
گزارش شده است که ۷۰ پلیس ضد شورش، به این اعتراض‌ها اعزام شده بودند و مواردی از کشمکش بین این نیرو‌ها با معترضان رخ داده است.
نشست سالانه سران کشورهای گروه هشت معروف به «جی ۸» دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، ۱۷ و ۱۸ ژوئن، در ایرلند شمالی برگزار می‌شود.
این هشت کشور صنعتی، عمده اقتصاد جهان را در دست دارند و شامل فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، آمریکا، روسیه و کانادا هستند.
گروه «مانع جی هشت شوید» ماه گذشته میلادی نقشه‌ای منتشر کرده و روی آن ۱۰۰ نقطه را برای معترضان مشخص کرده تا «خشم خود را نشان دهند.»
این گروه ضد سرمایه‌داری، دفا‌تر سازمان‌های مالی همچون بانک‌ها، کارخانه صنایع دفاعی، و شرکت‌های معدن و انرژی از جمله «بی‌پی» را هدف قرار داده است.
بیش از ۱۰۰ مامور پلیس دو ساختمان را در مرکز لندن که گزارش شده به تصرف معترضان در آمده، محاصره کرده‌اند.
در گزارش‌های دیگر، شمار ماموران به‌کار گرفته‌شده تا هزار و ۲۰۰ تن گزارش شده است.
گزارش شده است که معترضان یک بلوک ساختمانی شامل دفا‌تر بی‌استفاده را در خیابان «بیک» لندن تصرف کرده‌ و آن را «پایگاه موقتی» خود کرده‌اند.
پلیس لندن اعلام کرده است که مجوز بازرسی از این محل را دارد.
ماموران پلیس گفته‌اند که به آن‌ها اخطار داده شده معترضان مستقر در ساختمان تصرف‌شده، اسلحه دارند و قصد دارند به این ساختمان خسارت بزنند.
پلیس گفت که باخبر شده است این معترضان قصد دارند «بمب‌های رنگی» درست کنند.
گروه «مانع جی هشت شوید» اعلام کرده است که یکی از «بی‌رحم‌ترین و آلوده‌ترین شرکت‌های جهان» و همچنین دفا‌تر دولتی و «کلان‌ثروتمندان» در منطقه «وست‌‌اند» لندن قرار دارند.
عملیات امنیتی گسترده‌ای پیش از برگزاری اجلاس سران هشت کشور صنعتی جهان صورت گرفته و گزارش شده است که بیش از سه هزار و ۵۰۰ مامور به محل برگزاری آن فراخوانده شده‌اند.
در سال ۲۰۰۹ میلادی و در جریان اعتراض‌های ده‌ها هزار نفری به اجلاس گروه بیست (جی۲۰) در لندن که به خشونت کشیده شد، پلیس انگلیس بیش از ۱۰۰ تن را بازداشت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز