خبرگزاری کار ایران

کشته شدن ۲ معترض در تظاهرات ضد دولتی در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۳

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد كه در حمله پلیس تركیه به معترضان به تخریب یك پارك در استانبول، دو تن كشته و بیش از هزار تن دیگر زخمی شدند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که در تظاهرات معترضان مخالف دولت در شهر استانبول دو معترض کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی پرس، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پلیس ترکیه به معترضان به تخریب یک پارک در استانبول، دو تن کشته و بیش از هزار تن دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که دولت ترکیه باید تدابیری اتخاذ کند که از کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان بیشتر جلوگیری شود.

در بیانیه عفو بین‌الملل همچنین آمده است که دولت ترکیه باید به حقوق اساسی تظاهرکنندگان احترام گذاشته و امنیت همه شهروندان را تامین کند.

این سازمان تاکید کرد که گزارش‌هایی که حکایت از کشته شدن دو تن از معترضان و و زخمی شدن هزار تن دیگر در استانبول دارد را پیگیری می‌کند.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است كه ۲۰ پزشک این سازمان در مقر عفو بین‌الملل در نزدیکی میدان «تقسیم» به درمان زخمی‌ها می‌پردازند.

در همین حال، «جان دالهوسین» مدیر عفو بین‌الملل در اروپا گفت که استفاده بیش از اندازه از زور توسط پلیس ترکیه امری عادی است ولی استفاده از فشار بیش از اندازه علیه همه تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان تقسیم امر غیرقابل قبولی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز