خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

اپوزیسیون تركیه در انفجارهای ریحانلی دست داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۳

نخست‌وزیر تركیه گفت كه مظنونان بازداشت‌شده در انفجارهای ریحانلی به هیئتی از حزب «مردم جمهوری‌خواه» مخالف دولت كمك كردند كه با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار كند.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر تركیه مخالفان این كشور را متهم به دست داشتن در انفجارهای شهر «ریحانلی» كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، اردوغان گفت كه مظنونان بازداشت‌شده در انفجارهای ریحانلی به هیئتی از حزب «مردم جمهوری‌خواه» مخالف دولت كمك كردند كه با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار كند.

اردوغان در دیدار با برخی اعضای حزب «عدالت و توسعه» گفت كه اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه بیش از آنكه به «دیار بكر» بروند، به دمشق رفته‌اند و با اسد عكس‌های خانوادگی گرفته‌اند. اكثریت ساكنان منطقه دیار بكر كرد هستند و اردوغان مخالفان را متهم به بی‌توجهی به این منطقه می‌كند.

اردوغان در ادامه تصریح كرد كسانی كه به مسئولان حزب مردم جمهوری‌خواه كمك كردند كه با اسد دیدار كنند، انفجارهای ریحانلی را برنامه‌ریزی كردند و آنها در این انفجارها دست دارند.

نخست‌وزیر تركیه در این دیدار همچنین گفت كه مداركی در اختیار دارد كه ثابت می‌كند مظنونان انفجارهای ریحانلی در دیدار مسئولان حزب مردم جمهوری‌خواه با اسد، آنها را همراهی كردند.

بنا بر این گزارش، برخی مسئولان حزب مردم جمهوری‌خواه به رهبری «فاروق لوغ اوغلو» معاون نخست‌وزیر تركیه تابستان سال 2011 میلادی با اسد دیدار كردند و یك هیئت دیگر نیز از این حزب سال گذشته برای آزادی «جنید اونال» روزنامه‌نگار بازداشت شده ترك با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز