خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل خواستار اجرای قانون منع خشونت علیه زنان شد

کد خبر : ۷۴۶۵۴

در حالی که برخی نمایندگان مجلس افغانستان با بخش‌هایی از این قانون مخالفت کرده‌‌اند، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل از مقام‌های افغان خواسته است در اجرای تعهدات بین‌المللی این کشور، برای اجرای کامل این قانون تلاش کنند.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان - یوناما - خواستار اجرای کامل قانون منع خشونت با زنان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که برخی نمایندگان مجلس افغانستان با بخش‌هایی از این قانون مخالفت کرده‌‌اند، «یان کوبیش» از مقام‌های افغان خواسته است در اجرای تعهدات بین‌المللی این کشور، برای اجرای کامل این قانون تلاش کنند.

براساس اطلاعیه دفتر کوبیش، وی گفته است: «پیشرفت در زمینه اجرای قانون منع خشونت با زنان به حمایت از آنها در زندگی روزمره و فعالیت‌های آسیب‌پذیر کمک می‎کند.»

نماینده سازمان ملل افزوده است: «از حکومت و پارلمان می‎خواهم که با حصول اطمینان از این که قانون منع خشونت علیه زنان به صورت کامل اجرا و رعایت می‎شود، به حقوق اساسی زنان و دختران احترام کامل بگذارند و از آنها دفاع کنند.»

این قانون در سال ۱۳۸۸ با فرمان «حامد کرزی» رئیس جمهوری افغانستان به اجرا گذاشته شد اما براساس قانون، پارلمان هم باید آن را تصویب کند.

خشونت با زنان از مسایل مهم و مورد توجه نهادهای مدنی، حقوق بشری و فعالان حقوق زن در افغانستان بوده و وزارت امور زنان هم توجه ویژه‎ای به این مسئله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز