خبرگزاری کار ایران

تیراندازی نظامیان صهیونیست به قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینیان

کد خبر : ۷۴۵۶۷

شاهدان عینی اعلام كردند كه قایق‌های نظامی صهیونیستی به طور گسترده قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینی را هدف تیراندازی قرار دادند و پس از آن به منظور ترساندن آنها، تیرهای هوایی شلیک کردند.

قایق‌های نظامی رژیم صهیونیستی شب گذشته به سمت قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینی در مقابل سواحل «سودانیه» در شمال نوار غزه تیراندازی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شاهدان عینی اعلام كردند كه قایق‌های نظامی صهیونیستی به طور گسترده قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینی را هدف تیراندازی قرار دادند و پس از آن به منظور ترساندن آنها، تیرهای هوایی شلیک کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از شامگاه دیروز حملات خود به ماهی‌گیران فلسطینی را تشدید كرده‌اند، به طوری که چندین مرتبه به سمت قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینی در مرکز و شمال نوار غزه تیراندازی کرده و چندین قایق را نیز مصادره کرده‌اند.

از طرف دیگر، نظامیان صهیونیستی شامگاه دیروز دو ماهی‌گیر فلسطینی را در آب‌های منطقه «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه بازداشت کرده و چندین ساعت بعد آن‌ها را آزاد کردند.

ماهی‌گیران فلسطینی همواره تلاش می‌کنند تا در فاصله سه مایلی سواحل غزه که رژیم صهیونیستی برای آن‌ها تعیین کرده، فعالیت کنند اما قایق‌های نظامی این رژیم با تیراندازی به سمت آن‌ها مانع از ماهی‌گیری در این مناطق می‌شوند.

به موجب توافق‌نامه آرام‌سازی اوضاع که در ماه نوامبر گذشته پس از جنگ هشت روزه غزه میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر به امضا رسید، ماهی‌گیران فلسطینی مجاز به فعالیت تا فاصله شش مایلی از سواحل آب‌های غزه بودند، اما این رژیم در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت مناطق صهیونیست‌نشین در جنوب سرزمین‌های اشغالی (به گمان و ادعای خود) مساحت مجاز برای ماهی‌گیری را از شش مایل به سه مایل کاهش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز