خبرگزاری کار ایران

انتقاد آسانژ از مواضع دوگانه اوباما در برابر آزادی بیان

asdasd

جولیان آسانژ طی سخنانی ویدئویی گفت كه اوباما در سخنان خود از آزادی بیان در خاورمیانه حمایت می‌كند ولی از طرف دیگر موسسه ویكی‌لیكس را به دلیل افشای برخی اسناد دیپلماتیك تحت پیگرد قرار داده است.

«جولیان آسانژ» موسس پایگاه اینترنتی «ویكی لیكس» از مواضع دوگانه «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا درباره آزادی بیان به شدت انتقاد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جولیان آسانژ طی سخنانی ویدئویی گفت كه اوباما در سخنان خود از آزادی بیان در خاورمیانه حمایت می‌كند ولی از طرف دیگر موسسه ویكی‌لیكس را به دلیل افشای برخی اسناد دیپلماتیك تحت پیگرد قرار داده است.

آسانژ در ادامه گفت كه زمان آن رسیده است كه اوباما به سخنان خود عمل كرده و آمریكا نیز به پیگرد ویكی لیكس پایان دهد.

از طرف دیگر، «ریکاردو پاتینیو» وزیر خارجه اکوادور از دولت انگلیس خواست به جولیان آسانژ اجازه خروج از این کشور را بدهد.

قرار است وزیر خارجه اكوادور و «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی وی در حاشیه شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت آسانژ گفت‌وگو کنند.

آسانژ در ماه ژوئن برای جلوگیری از استردادش به سوئد توسط مقام‌های انگلیس، به سفارت اکوادور در لندن پناه برده و سپس پناهندگی سیاسی دریافت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز