خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دمشق:

حملات هوایی اسرائیل نشان‌دهنده همكاری تروریست‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۸

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام كرد که حملات هوایی اسرائیل علیه سه هدف در حومه شهر دمشق، «امکان وقوع هر گونه احتمالی» را فراهم می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات اسرائیل به اهدافی در این کشور گفته است که این حملات حاکی از همکاری «تروریست‌ها» از جمله شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده است.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «عمران زعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه هم گفته است که حملات هوایی اسرائیل علیه سه هدف در حومه شهر دمشق، «امکان وقوع هر گونه احتمالی» را فراهم می‌کند.
زعبی این سخنان را در جریان کنفرانسی خبری و پس از نشست اضطراری دولت بیان کرد.
این نشست با هدف بررسی پاسخ‌گویی به حملات هوایی اسرائیل برگزار شد.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد که این وظیفه دولت است تا کشور را به هر وسیله‌ای از «حملات داخلی و خارجی» حفظ کند.
در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه سورریه منتشر شده، آمده است که موشک‌های اسرائیلی سه مکان نظامی، از جمله مرکز تحقیقات نظامی در جمرایا، یک فرودگاه در ناحیه الدیماس در نزدیکی دمشق و یک مرکز دیگر در میسلون را هدف حمله قرار داده‌اند.
در این بیانیه آمده است که این حملات علاوه بر خرابی‌های زیاد، تعدادی کشته و زخمی به جای گذاشته است.
«محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر حملات اسرائیل را «نقض قوانین بین‌المللی» خوانده و گفت این موضوع باعث «پیچیده‌‌تر شدن وضعیت» خواهد شد.
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصر حمله به تاسیسات سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور و همچنین سوء استفاده از بحران داخلی به هر طریق را محکوم می‌کند.»
اتحادیه عرب نیز حملات اسرائیل به خاک سوریه را محکوم کرده است.
این سومین حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه طی چند روز گذشته است.
اسرائیل در ماه ژانویه گذشته هم یک مرکز تحقیقات نظامی در شمال غربی دمشق را هدف قرار داد که در آن زمان ارتش سوریه اعلام کرد که در این حمله دو تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز