خبرگزاری کار ایران

مصادره 13 میلیارد دلار از دارایی‌های بن‌علی

asdasd

طی كشف و مصادره دارایی‌ها، مواد مخدر، كمربند انفجاری، مهرهای گمركی و چندین گذرنامه خارجی كشف و ضبط شد كه این خود وجود یك باند مافیایی بین‌المللی را در این زمینه ثابت می‌كند.

دولت تونس اعلام كرد كه تا كنون نزدیك به 13 میلیارد دلار از دارایی‌های «زین‌العابدین بن‌علی» رئیس‌جمهور سابق این كشور و دامادها و نزدیكان وی مصادره شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «سلیم بن حمیدان» وزیر دارایی‌ها و امور مسكن دولت تونس گفت كه دارایی‌ها و منقولات داخل و خارج از كشور بن علی و نزدیكانش كه تا كنون مصادره شده نزدیك به 13 میلیارد دلار است.

بن حمیدان افزود كه همچنان دارایی و شركت‌های وابسته به بن علی و دامادها و نزدیكانش در حال كشف شدن هستند.

قاضی «نجیب هنان» رئیس كمیته مصادره كه مسئولیت مسدود كردن دارایی‌های بن علی و نزدیكانش را به عهده دارد، گفت كه این كمیته تا كنون نزدیك به 398 سازمان اقتصادی، 400 ملك و میزان زیادی از منقولات بن‌علی و نزدیكان وی را ثبت كرده است.

هنان افزود كه دولت تونس هنوز به بسیاری از دارایی‌های بن علی و نزدیكانش دست نیافته است زیرا صاحبان این دارایی‌ها خود را پشت اسم‌های مستعار یا هویت‌های جعلی پنهان كرده‌اند.

وی تصریح كرد كه طی كشف و مصادره دارایی‌ها، مواد مخدر، كمربند انفجاری، مهرهای گمركی و چندین گذرنامه خارجی كشف و ضبط شد كه این خود وجود یك باند مافیایی بین‌المللی را در این زمینه ثابت می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز