خبرگزاری کار ایران

به دلیل اختلاف بر سر صحرای غربی اتفاق افتاد؛

لغو رزمایش مشترک آمریکا و مراکش

کد خبر : ۶۳۲۴۷

رسانه‌های مراکشی اعلام کردند که علت لغو این رزمایش این است که مقام‌های رباط خواسته‌اند با این اقدام خشم خود را از تلاش آمریکا برای تحقیقات سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در صحرای غربی به واشنگتن نشان دهند.

در پی پیشنهاد آمریکا مبنی بر توسعه ماموریت هیئت سازمان ملل در صحرای غربی و نظارت بر حقوق بشر در این منطقه، مراکش رزمایش مشترک خود با آمریکا را لغو کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که مراکش رزمایش مشترک خود با این كشور که قرار بود امروز تحت عنوان «شیر آفریقا» برگزار شود را لغو کرد.
در همین حال رسانه‌های مراکشی اعلام کردند که علت لغو این رزمایش این است که مقام‌های رباط خواسته‌اند با این اقدام خشم خود را از تلاش آمریکا برای تحقیقات سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در صحرای غربی به واشنگتن نشان دهند.
این در حالی است که قرار است آمریکا اواخر ماه جاری میلادی پیش‌نویسی را به شورای امنیت ارائه دهد که در آن خواسته شده است که ماموریت هیئت سازمان ملل در صحرای غربی گسترش پیدا کند و شامل نظارت بر حقوق بشر نیز بشود.
بنا بر این گزارش، رزمایش نظامی مشترک مراکش و آمریکا از ۱۳ سال پیش هر ساله در مراکش برگزار می‌شود و قرار بود در رزمایش سال جاری هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی و ۹۰۰ نیروی مراکشی شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز