خبرگزاری کار ایران

ژنرال جان آلن بازنشسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۰

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال آلن برای رسیدگی به مشکلات پزشکی اعضای خانواده‌اش درخواست بازنشستگی داده است.

ژنرال «جان آلن» فرمانده سابق ناتو در افغانستان که قرار بود فرماندهی عالی نیروهای نظامی این سازمان را در اروپا بر عهده بگیرد، تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال آلن برای رسیدگی به مشکلات پزشکی اعضای خانواده‌اش درخواست بازنشستگی داده است.
به گفته باراک اوباما، آلن در دیدار روز سه شنبه با رئیس جمهوری آمریکا از پذیرش درخواست استعفایش مطلع شده است.
بر اساس بیانیه اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار از ماموریت ۱۹ ماهه ژنرال آلن در افغانستان و چند دهه خدمت در نیروی تفنگدار دریایی آمریکا تقدیر کرده است.
اوباما در بیانیه خود از ژنرال آلن که ۵۹ سال سن دارد، به عنوان یکی از بهترین رهبران نظامی و یک میهن پرست واقعی نام برده است.
در پی متهم شدن جان آلن به سوءرفتار در جنجالی که به استعفای ژنرال «دیوید پترائوس» از ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا منجر شد، نامزدی این ژنرال چهار ستاره برای فرماندهی عالی پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در اروپا به حالت تعلیق در آمده بود.
ماموریت ۱۹ ماهه آلن در افغانستان با انتقال مسئولیت تامین امنیت بخش‌های وسیعی از افغانستان به نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور همراه بود.
انتقال کامل مسئولیت تامین امنیت در افغانستان قرار است در دوره ماموریت ژنرال «جوزف دانفورد» که جانشین آلن شده، انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز