خبرگزاری کار ایران

بر مبنای نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اسرائیل:

میزان حمایت از نتانیاهو به شدت کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۲۱

ائتلاف «لیکود – بیتنا» بین دو حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو و «اسرائیل بیتنا» به رهبری وزیر خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی تنها موفق به کسب 31 کرسی از 120 کرسی پارلمان این رژیم موسوم به کنست شده است.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که هر چند ائئلاف تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اختلاف اندکی از رقبا پیشی گرفته است ولی میزان حمایت مردمی از آن به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه‌ خبری سی‌بی‌اس، نتایجی که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام شده، حاکی از آن است که ائتلاف «لیکود – بیتنا» بین دو حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی تنها موفق به کسب 31 کرسی از 120 کرسی پارلمان این رژیم موسوم به کنست شده است.

این ائتلاف پیش از این 42 کرسی پارلمان را در اختیار داشت.

حزب «یش عاتید» با کسب 19 کرسی و حزب «کارگر» با به دست آوردن 17 کرسی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در انتخابات رژیم صهیونیستی 32 حزب برای تعیین تکلیف 120 کرسی پارلمان این رژیم با یکدیگر رقابت می‌کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اختلاف اندک ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو باعث شده تا وی برای تشکیل دولت جدید مجبور با معامله با احزاب دیگر شود.

نتانیاهو با اشاره به ضرورت ائتلاف با احزاب دیگر، وعده داد با حد امکان و با حضور شرکای بیشتر، دولت جدید اسرائیل را تشکیل خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو از حزب «هاباییت هایهودی» (خانه یهودی) که ۱۲ کرسی به دست آورده است، بخواهد به ائتلاف وی بپیوندد.

این حزب، از احزاب تندرو و مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

از دیگر احتمال‌های موجود، دعوت از حزب یش عاتید است.

«یائر لاپید» رهبر این حزب گفته است که تنها در صورتی حاضر به ائتلاف با نتانیاهو است که وی قول دهد برای صلح با فلسطینی‌ها بیشتر تلاش کند.

ایجاد ثبات در اقتصاد اسرائیل از اولویت‌های مهم دیگر نتانیاهو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز