خبرگزاری کار ایران

جدال بر سر تصدی سمت وزارت جنگ در دولت آتی رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۶۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به انتصاب «موشه یالون» در سمت وزارت جنگ ندارد و به نظر می‌رسد که از وزیر جنگ مستعفی این رژیم بخواهد که تا زمان تعیین تکلیف وزیر خارجه مستعفی در محاکم قضایی، موقتا این سمت را بر عهده بگیرد.

منابع رژیم صهیونیستی از جنگ در محافل وابسته به حزب حاکم «لیکود» برای تصدی سمت وزارت جنگ در دولت آتی این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد كه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم علاقه‌ای به انتصاب «موشه یالون» در سمت وزارت جنگ ندارد و به نظر می‌رسد که از «ایهود باراک» وزیر جنگ مستعفی این رژیم بخواهد که تا زمان تعیین تکلیف «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی در محاکم قضایی، موقتا این سمت را بر عهده بگیرد.

اما این شبکه تلویزیونی تاكید کرد که تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه لیبرمن است که یالون را فردی مناسب برای تصدی این پست می‌داند و علاوه بر این، نظر ویژه‌ای روی «یائیر شامیر» مرد شماره 2 حزب خود «اسرائیل بیتنا» برای تصدی این سمت دارد.

به‌رغم این‌كه باراک پیش از این کناره‌گیری خود از فعالیت‌های سیاسی را اعلام کرده است، اما به نظر می‌رسد که موقتا در سمت وزارت جنگ باقی بماند و منابع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرده‌اند که وی قصد دارد از باراک بخواهد تا مختومه شدن برخی پرونده‌های امنیتی مهم و در دست بررسی، در سمت وزارت جنگ باقی بماند.

این منابع همچنین تاكید کرده‌اند که نتانیاهو به شدت در تعیین وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مردد است و علاقه چندانی به واگذاری این سمت به موشه یالون ندارد و اعلام نام وی به عنوان یکی از نامزدهای تصدی این پست باعث نارضایتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

نتانیاهو که حزب وی در قالب ائتلاف با حزب اسرائیل بیتنا در انتخابات پارلمانی آتی شرکت می‌کند، اعتمادی به یالون نداشته و اختلافات زیادی میان آنها وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز