خبرگزاری کار ایران

جورج بوش چهارم هم پا به عرصه سیاسی گذاشت

کد خبر : ۳۷۲۴۴

بوش با اشاره به پشتوانه سیاسی خود گفت: «برای مشاوره در مورد سیاست، چه کسی بهتر از دو رئیس جمهور سابق و فرماندار سابق؟ آن‌ها در کار من دخالت نخواهند کرد؛ فقط در تدوین ایدئولوژی من درگیر شده‌اند.»

مونا نظامیوند، گروه بین الـــملل- جورج پِرِسکات بوش، در حال اداره یک دفتر کار کوچک و شناخته نشده اما قدرتمند در کشوری است که خانواده‌اش از یک سلسله سیاسی قوی هستند و ریشه‌های اسپانیایی وی برای گسترش قدرت و ساکت کردن جمهوریخواهان، به مدت دو دهه به او کمک کرده است.

به گزارش ایلنا،راه دانشجو به نقـــل از فـاکس نیـوز نوشت، این وکیل ۳۶ ساله فورت وُرث می‌گوید که در حال آماده شدن برای شرکت در مبارزات انتخاباتی برای مقام کمیساریای زمین تگزاس در سال آینده است. انتظار می‌رود که وی بتواند ذهن خود را برای مقابله با نماینده تگزاس، ریک پری، یک شخص جمهوری خواه سرسخت، که در حال حاضر مقام قرار دارد، آماده نگه دارد. پِری از زمانی که جورج دبلیو به کاخ سفید رفت، فرماندار بوده است.

دفتر کمیساریای زمین در تگزاس

بوش در اولین مصاحبه در مورد آینده سیاسی خود به خبرنگار آسوشیتدپرس در مورد مراحل اداری انجام امور مربوط به انتخاب دفتر در تگزاس در ماه نوامبر گفت: «من برای انتخابات و شرکت در آن مطمئن هستم، اما مشکل بزرگ کنونی یافتن دفتر کار مناسب است.»

پدر وی، جِب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، پدربزرگش جورج اچ دبلیو بوش رئیس جمهور سابق و عموی او جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق و والی تگزاس است.

کمیساریای زمین، از ابتدا به طور سنتی به عنوان سکوی پرشی برای رسیدن به دفتر عالی بوده است، اما بوش بیشتر در مورد هر برنامه‌ای که در ‌‌نهایت به یک نیروی سیاسی ملی تبدیل شود، مصرانه پیگیر است.

در عوض، وی در مصاحبه‌اش از تجربه گذشته خود به عنوان مدیر دارایی صندوق دائمی مدارس که برای آموزش عمومی است و توسط کمیساریای زمین مدیریت خواهد شد، سخن گفت.

وی همچنین گفت که چشم اندازش به عنوان جانباز جنگ افغانستان، به او کمک خواهد کرد تا به یک رهبر موفق در امور جانبازان تبدیل شود.

در ادامه بوش گفت که تصمیم نهایی خود را پس از تعویق مجلس قانونگذاری تگزاس در ماه مه اعلام خواهد کرد، اما گفت که انتخاب او به «موضع‌گیری و طرز تفکر فرماندار» بستگی دارد.

پِری، که به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری نیز شناخته شده است و هنوز محبوبیت زیادی در تگزاس دارد، می‌گوید اگر دنبال تمدید دوباره پست فرمانداری باشد، قطعاً در تابستان سال جاری اعلام خواهد کرد.

برخی از متخصصان و کار‌شناسان امر معتقدند که بوش می‌تواند پِری والی را به چالش بکشد و حتی اگر این کار را نکند، تصمیم پری می‌تواند اراده و برنامه‌های سیاسی تگزاس را به افت شدیدی دچار کند.

جری پترسون، کمیساریای زمین، در نظر دارد برای شخص فرماندار منتخب در سال آینده، یک جای خالی در دفتر کارش ایجاد کند، اما دادستان کل، گِرِگ ابوت جمهوریخواه، نیز ممکن است خود را برای انتخابات فرماندار در سال ۲۰۱۴ کاندید کند که این بدان معنی است که پست او نیز خالی خواهد شد.

بوش به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند و مادرش اهل مکزیک است. محافظه کاران، شرکت جورج پی بوش در انتخابات را به عنوان راهی برای تحکیم پشتیبانی در میان اسپانیایی تبار‌ها تلقی می‌کنند.

از سال ۱۹۹۴ تاکنون، هیچ دموکراتی موفق به ورود به دفتر ایالتی در تگزاس نشده است؛ اما طبق آمارهای رسمی، اکثریت اسپانیایی‌های دموکرات تمایل به رأی دادن پیدا کرده و دو سوم از رشد جمعیت تگزاس در طول دهه گذشته به این گروه اختصاص دارد. بوش خاطرنشان کرد: «جمعیت تگزاس در 6 سال گذشته، اکثریت اسپانیایی شده است.»

گفتنی است بوش در ادامه افزود تلاش می‌کند تا نام خانواده معروف سیاسی خود را همچنان زنده نگه دارد. وی با اشاره به پشتوانه سیاسی خود گفت: «برای مشاوره در مورد سیاست، چه کسی بهتر از دو رئیس جمهور سابق و فرماندار سابق؟ آن‌ها در کار من دخالت نخواهند کرد؛ فقط در تدوین ایدئولوژی من درگیر شده‌اند، اما قطعاً تأثیرشان بیشتر از یک مشاور غیر رسمی خواهد بود.»

بوش همچنین گفت برای پیوستن به ارتش، از پدر بزرگ خود الهام گرفته و به عنوان افسر ارشد اطلاعاتی در نیروی دریایی ایالات متحده به افغانستان اعزام شده است.

در حال حاضر بوش زمان خود را در سرتاسر تگزاس و کشور، صرف جمع آوری پول و ملاقات با طرفدارانش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز