خبرگزاری کار ایران

مقام‌های كره‌شمالی:

به تلاش برای تقویت توان دفاعی خود ادامه می‌دهیم

کد خبر : ۳۷۱۶۲

وزارت خارجه كره‌شمالی طی بیانیه‌ای با اشاره به مواضع خصمانه آمریكا در قبال این كشور تاكید كرد كه پیونگ‌یانگ به تقویت قابلیت دفاعی خود برای مقابله با هر نوع جنگی ادامه می‌دهد

كره‌شمالی امروز ـ دوشنبه ـ از تصمیم برای تقویت توان دفاعی خود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سی‌ بی اس، وزارت خارجه كره‌شمالی طی بیانیه‌ای با اشاره به مواضع خصمانه آمریكا در قبال این كشور تاكید كرد كه پیونگ‌یانگ به تقویت قابلیت دفاعی خود برای مقابله با هر نوع جنگی ادامه می‌دهد.

در این بیانیه به این مساله كه كره‌شمالی برای تقویت توان دفاعی خود چه اقدامی انجام خواهد داد، اشاره‌ای نشده است. با این وجود این كشور بر حق خود برای ساخت تسلیحات اتمی برای حفاظت در برابر آمریكا كه 28 هزار نیروی نظامی مستقر در كره‌جنوبی دارد، تاكید می‌كند.

كره‌شمالی در تاریخ 12 ماه دسامبر ماهواره دوربردی را به فضا پرتاب كرد؛ اقدامی كه آمریكا و هم‌پیمانان این كشور از آن به عنوان تلاش پیونگ‌یانگ برای تقویت فناوری موشك بالستیك این كشور یاد می‌كنند.

وزارت خارجه كره‌شمالی همچنین از آمریكا خواست تا ساختار فرماندهی سازمان ملل متحد كه بر پیمان پایان جنگ دو كره در سال 1953 میلادی نظارت دارد را منحل كند. كره‌شمالی، آمریكا را متهم كرده است كه تصمیم دارد فرماندهی سازمان ملل متحد را به یك بلوك منطقه‌ای نظامی با ساز و كاری مانند ناتو تبدیل كند.

پیونگ‌یانگ تاكید كرده است كه چنانچه واشنگتن با این درخواست مخالفت كند، اثبات كرده است كه مواضعی خصمانه علیه كره‌شمالی دارد.

بنا بر این گزارش، قراداد موقت ترك مخاصمه بین دو كره هرگز با قرداد دائمی صلح جایگزین نشد و این دو كشور طی 60 سال گذشته همچنان به لحاظ تكنیكی با یكدیگر در حال جنگ هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز