خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد سنگال در گفت‌وگو با ایلنا:

استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است

دیپلمات ارشد سنگال با تاکید بر نقش مهم ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، تاکید کرد که دستیابی به انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز حق مسلم تمامی کشورها از جمله ایران است.

دیپلمات ارشد سنگال و عضو هیت اعزامی این کشور به شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد، میزبانی ایران را بسیار شایسته دانست و تاکید کرد که هماهنگی کشورهای عضو این جنبش، نقش پررنگی در حل و فصل چالش‌های جهانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در ستاد خبری شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد، دیپلمات ارشد سنگال با تاکید بر نقش مهم ایران در معادلات منطقه ای و جهانی، تاکید کرد که دستیابی به انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز حق مسلم تمامی کشورها از جمله ایران است.

این دیپلمات ارشد تاکید کرد که همانطور که ایران بارها اعلام کرده است، فعالیت‌های هسته‌ای این کشور صرفا جنبه صلح آمیز داشته و به هیچ عنوان تهدیدی برای سایر کشورها به شمار نمی‌رود.

وی افزود که این مساله تنها باید توسط مراجع ذیربط بررسی شود و سایر کشورها حق موضع گیری و مداخله یک جانبه در مورد این مساله را ندارند.

این دیپلمات سنگالی با اشاره به این که اسرائیل به سلاح‌های هسته‌ای مجهز است، موضع گیری تند برخی کشورها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و عدم واکنش به فعالیت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را نوعی تبعیض سیاسی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز