خبرگزاری کار ایران

دولت كلمبیا با مذاكرات صلح با شبه‌نظامیان موافقت كرد

قرار است نخستین دور رسمی مذاکرات صلح پنجم ماه اکتبر در اسلو برگزار شود و پس از آن مذاکرات در هاوانا ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری کلمبیا تائید کرد که دولتش با شبه‌نظامیان فارک، بزرگ‌ترین گروه شبه‌نظامی این کشور گفت‌وگوهای مقدماتی برگزار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «خوان مانوئل سانتوس» در سخنانی که توسط تلویزیون دولتی کلمبیا پخش شد، گفت كه با این ابتکار به «وظیفه‌اش برای یافتن راهی به سوی صلح» عمل می‌کند.

به گزارش رسانه‌های محلی، دو طرف در دیداری در کوبا توافق کرده‌اند تا به گفت‌وگوها ادامه دهند.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک در دهه ۱۹۶۰ میلادی به عنوان شاخه مسلح حزب کمونیست کلمبیا تشکیل شد. در دهه ۱۹۸۰ میلادی با انتشار شواهدی مبنی بر دست داشتن این گروه در قاچاق مواد مخدر، فارک رسما از حزب کمونیست جدا شد اما به حیات چریکی خود ادامه داد.

به گزارش شبکه خبری محلی تله سور، قرار است نخستین دور رسمی مذاکرات صلح پنجم ماه اکتبر در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شود و پس از آن مذاکرات در هاوانا ادامه خواهد یافت.

طی سال‌های اخیر، نیروهای امنیتی کلمبیا در یک سلسله عملیات موفقیت‌آمیز، برخی از رهبران ارشد این گروه شبه‌نظامی را کشته‌ و بسیاری از نیروهای آن را دستگیر کرده‌اند.

اما مقام‌های کلمبیا تخمین می‌زنند که حدود هشت هزار چریک هنوز در ترکیب فارک، آتش دیرپاترین جنگ چریکی آمریکای لاتین را شعله‌ور نگه داشته‌اند.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در سخنان تلویزیونی خود تاکید کرد که «عملیات نظامی تا زمان استقرار ارتش کلمبیا در تمام خاک این کشور» ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز