خبرگزاری کار ایران

هیات پارلمانی بلندپایه اروپایی به نوار غزه سفر می‌كند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۸

مدیر منطقه‌ای شورای روابط طرفین اروپایی ـ فلسطینی که مسئول انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این سفر است، گفت که انتظار می‌رود یک هیات ۳۰ نفره از شخصیت‌های سیاسی و حقوقی آمریکایی نیز به این هیات اروپایی ملحق شود.

هیات بلندپایه اروپایی متشکل از ده‌ها شخصیت پارلمانی و سیاسی از سراسر قاره اروپا شنبه آینده وارد نوار غزه می‌شود تا در جریان نتایج و پیامدهای تجاوز هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه قرار گرفته و گزارش ویژه‌ای در این‌باره تهیه کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «رامی عبده» مدیر منطقه‌ای شورای روابط طرفین اروپایی ـ فلسطینی که مسئول انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این سفر است، گفت که انتظار می‌رود یک هیات ۳۰ نفره از شخصیت‌های سیاسی و حقوقی آمریکایی نیز به این هیات اروپایی ملحق شود.

عبده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قدس ـ که مقر آن در لندن است ـ تاكید كرد که این هیات بازدیدهای خود از مناطق خسارت‌دیده نوار غزه را از منزل خانواده «الدلو» آغاز خواهد کرد که رژیم صهیونیستی اکثر اعضای این خانواده را در بمباران مستقیم منزل آنها به خاک و خون کشید و ۱۳ تن از اعضای آن را که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، به شهادت رساند.

وی همچنین به دیدار این هیات با اعضای پارلمان فلسطین اشاره کرد و گفت كه دفتر شورای روابط اروپایی ـ فلسطینی و دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد گزارش مفصلی از اوضاع سیاسی و انسانی نوار غزه در مرحله پس از جنگ هشت روزه به این هیات ارائه خواهند داد.

عبده تاکید کرد که هیات اروپایی همچنین بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف نوار غزه خواهد داشت تا در جریان حجم خسارت‌های وارده به مناطق مسکونی و بخش‌های خدماتی قرار بگیرد و آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» نیز برنامه‌ای را برای بازدید این هیات از اردوگاه‌های تابستانی به همراه مدیر عملیات آنروا در غزه تدارک دیده است.

مدیر منطقه‌ای شورای روابط طرفین فلسطینی و اروپایی تصریح کرد که سفر این هیات به ویژه در زمینه انتقال واقعیت‌های مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوارغزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به ویژه که این منطقه برای ششمین سال متوالی در معرض محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد.

عبده همچنین گفت که جهانیان باید از خواب غفلت بیدار شده و برای پایان دادن به طولانی‌ترین محاصره تاریخ معاصر جهان علیه یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه که در شرایط غیرانسانی به سر می‌برند، تلاش كنند.

در جریان تجاوز هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۱۷۶ شهروند فلسطینی شهید و بیش از هزار و 400 تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود. علاوه بر این جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از هزار باب ساختمان را هدف حملات خود قرار دادند که ۲۵۰ باب از آن‌ها به طور کامل تخریب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز