خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ژاپن:

برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام آمادگی دارم

کد خبر : ۲۰۳۹۸

خبرگزاری «كیودو» پیش از این به نقل از مقام‌های حزب حاكم ژاپن گزارش داده بود كه نخست‌وزیر ژاپن به مرد شماره دو این حزب گفته است كه تصمیم دارد انتخابات مجلس سفلی را در تاریخ 16 ماه دسامبر برگزار كند.

«یوشیهیكو نودا» نخست‌وزیر ژاپن امروز ـچهارشنبه ـ خطاب به پارلمان این كشور گفت كه در صورت موافقت اپوزیسیون با تصویب اصلاحات سیستم انتخاباتی، برای انحلال پارلمان در تاریخ 16 ماه نوامبر و برگزاری انتخابات در ماه دسامبر آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، خبرگزاری «كیودو» پیش از این به نقل از مقام‌های حزب حاكم گزارش داده بود كه نودا به مرد شماره دو این حزب گفته است كه تصمیم دارد انتخابات مجلس سفلی را در تاریخ 16 ماه دسامبر برگزار كند.

دوره فعالیت مجلس سفلی ماه آگوست سال 2013 به پایان می‌رسد ولی نودا از ماه آگوست گذشته و زمانی كه به اپوزیسیون وعده برگزاری انتخابات زودهنگام را داد، برای برگزاری این انتخابات تحت فشار فزاینده قرار گرفته است.

پیشنهاد نودا برای برگزاری انتخابات زودهنگام به دنبال حمایت اپوزیسیون از طرح وی برای افزایش مالیات بر فروش در مجلس علیا كه اپوزیسیون اكثریت را در آن در اختیار دارد، ارائه شد.

نودا ششمین نخست‌وزیر ژاپن از سال 2006 میلادی و سومین نخست‌وزیر این كشور از زمانی است كه حزب دموكراتیك بعد از حدود نیم قرن مجددا قدرت را در دست گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز