خبرگزاری کار ایران

اولاند در كنفرانس خبری مشترك با نتانیاهو:

با اقدام نظامی علیه ایران مخالفم

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۳

رئیس‌جمهوری فرانسه با اعلام این‌كه با اقدام نظامی علیه ایران مخالف است، تاکید کرد که استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز، حق این كشور است.

«فرانسو اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترك با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تمركز اصلی وی در حال حاضر جلوگیری از سناریوی اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری فرانس 24، رئیس‌جمهوری فرانسه با اعلام این‌كه با اقدام نظامی علیه ایران مخالف است، تاکید کرد که استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز، حق این كشور است.
وی با اشاره به مذاکرات گروه 1+5 با ایران گفت: «در این مذاکرات از ایران خواسته‌ایم که شواهد و دلایل صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را ثابت کند.»

اولاند در ادامه گفت كه انتظار داریم ایران اقدام‌هایی ملموس انجام دهد تا صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را به جامعه جهانی و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اثبات كند.

بنیامین نتانیاهو نیز با تاكید بر این‌كه گفت‌وگوی درباره ایران از مهمترین محورهای مذاكرات وی با اولاند بوده است، اذعان كرد كه اعمال تحریم، تاثیری بر روند فعالیت‌های هسته‌ای این كشور نداشته است.

وی بار دیگر خواستار آن شد که جامعه بین‌الملل برای برنامه اتمی ایران خط قرمز مشخص کند.
درخواست نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود كه مقام‌های آمریكایی بارها با آن مخالفت كرده و این خواسته را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز