خبرگزاری کار ایران

تجمع مخالفان بحرینی در جنوب پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۰۶

بزرگ‌ترین گروه مخالفان بحرینی در پایگاه اینترنتی خود اعلام كرد كه صدها تن از مخالفان بعد از ظهر روز گذشته در روستای العكر تجمعی تحت عنوان «دموكراسی درخواست ما است و محاصره ما را نمی‌ترساند» برگزار كردند.

مخالفان بحرینی در روستای «العكر» كه یك هفته در محاصره نیروهای امنیتی بحرین بود، تجمع كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، جمعیت «وفاق ملی» بزرگ‌ترین گروه مخالفان بحرینی در پایگاه اینترنتی خود اعلام كرد كه صدها تن از مخالفان بعد از ظهر روز گذشته در روستای العكر تجمعی تحت عنوان «دموكراسی درخواست ما است و محاصره ما را نمی‌ترساند» برگزار كردند.

در این تجمع كه در یكی از میدان‌های روستا برگزار شد، رهبران مخالفان و نیز یكی از نمایندگان پارلمان كنونی شركت كردند. «اسامه مهنا التمیمی» نماینده پارلمان بحرین حضور خود را معنادار دانست.

وزرات كشور بحرین در ابتدا برگزاری تجمع را ممنوع كرد اما ساعاتی بعد از تصمیم خود منصرف شد.

در این نشست «عبدالرضا زهیر» نماینده العكر در شورای روستا و عضو جمعیت الوفاق از اهالی روستا خواست همه جرم‌ها و  موارد نقض‌ قانون كه در این روستا رخ داده است را دقیقا و بدون استثنا ثبت كنند.

وی افزود كه حكومت به دنبال آن بود كه العكر را به الگویی برای از بین بردن كرامت ملت و به زانو درآوردن ملت تبدیل كند، اما مردم بحرین همچنان بر مواضع خود تا زمان برقراری دموكراسی واقعی باقی می‌مانند.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین از یك هفته پیش و به دنبال كشته شدن یك نیروی امنیتی، ساكنان روستای العكر را از رفتن سر كار و مدارس و دانشگاه منع كرده و بیش از 40 خانه را تفتیش كردند. همچنین زره پوش‌ها و خودروهای امنیتی در این روستا به گشت‌زنی مشغول شدند و بالگردها نیز بر فراز آن به پرواز درآمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز