خبرگزاری کار ایران

دولت میانمار بی‌خانمان شدن هزاران مسلمان را تائید كرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۴

دولت میانمار اعلام كرد كه حداقل ۲۰ هزار تن مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند که اکثر آنها مسلمانان «روهینگیا» هستند.

سازمان ملل متحد خواستار کمک‌های بشردوستانه فوری برای هزاران نفری شد که به دلیل خشونت‌های اخیر در ایالت «رخاین» در غرب میانمار بی‌خانمان شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دولت میانمار اعلام كرد كه حداقل ۲۰ هزار تن مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند که اکثر آنها مسلمانان «روهینگیا» هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از کسانی که با قایق از راه دریا گریخته‌اند، جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

دولت میانمار پیش از این از کشته شدن بیش از ۸۰ تن در جریان درگیری بین بوداییان و مسلمانان ساکن ایالت رخاین خبر داد و تایید کرد که تمامی دهکده‌ها و بخش‌هایی از شهرهای این ایالت در این درگیری‌ها به آتش کشیده شده و از بین رفته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر هم تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که در آن صدها ساختمان را که در شهر ساحلی «کیاوکپیو» تخریب شده، نشان می‌داد.

بنا بر اعلام این سازمان حقوق بشری مستقر در آمریکا، بیشتر آسیب دیدگان دور جدید خشونت‌ها، مسلمانانی هستند که توسط بودایی‌هایی که آنها را «غیر میانماری» می‌دانند مورد حمله قرار گرفته‌اند.

گفته شده است كه از زمان آغاز درگیری‌های قومی در میانمار در ماه ژوئن گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن بی‌خانمان شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز