خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی مقام‌های اكوادور درباره وضعیت سلامت آسانژ

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۲

معاون وزیر خارجه اكوادور گفته است كه آسانژ به طور محسوسی وزن كم كرده است و وضعیت وی نگران كننده است.

یكی از دیپلمات‌های ارشد اكوادور در مسكو گفت كه دولت این كشور نگران وضعیت سلامتی «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار پایگاه اینترنتی «ویکی‌لیکس» است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این دیپلمات ارشد گفت كه دولت اكوادور از انگلیس می‌خواهد، خروج امن آسانژ از سفارت اكوادور در لندن برای رفتن به بیمارستان در صورت نیاز به مراقبت‌های پزشكی را تضمین كند.

«ماركو آلبوجا مارتینز» معاون وزیر خارجه اكوادور گفته است كه آسانژ به طور محسوسی وزن كم كرده است و وضعیت وی نگران كننده است.

مارتینز ادامه داد: «اگر آسانژ بیمار شود، دو گزینه پیش رو داریم. یا باید وی را در سفارت مورد درمان قرار دهیم یا او را در بیمارستان بستری كنیم. این وضعیتی بسیار جدی است و می‌تواند روی مساله حقوق بشری آسانژ تاثیر داشته باشد.»

«ریكاردو مارتینو» وزیر خارجه اكوادور نیز پیش از این گفته بود درباره این‌كه آسانژ مشكل پزشكی دارد یا خیر اطلاعی ندارد ولی نگران وضعیت سلامت وی است.

وی در این‌باره گفته بود: «واضح است كه وضعیت سلامت آساژ بدتر خواهد شد و ما امكانات لازم برای رویارویی با شرایط اضطراری را نداریم.»

آسانژ با اتهام آزار و اذیت جنسی روبه‌رو است و انگلیس قصد دارد وی را برای محاکمه به سوئد مسترد کند. موسس پایگاه اینترنتی ویكی لیكس اتهام‌های وارده به خود را رد می‌كند.

پلیس لندن می‌گوید كه در صورت خروج جولیان آسانژ از سفارت اکوادور، وی را دستگیر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز