خبرگزاری کار ایران

هوگو چاوز:

بحران سوریه طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۳

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، آمریكا را مسئول «فاجعه» سوریه دانست و از رئیس‌جمهوری این كشور خواست در صورت راهیابی مجدد به كاخ سفید سیاستی متفاوت با سیاست كنونی در قبال سوریه اتخاذ كند.

«هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در نخستین سخنان خود بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری این كشور بر حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تاكید كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، چاوز 58 ساله كه برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است، گفت:«چرا نباید از دولت بشار اسد كه دولت قانونی سوریه است، حمایت كنیم.»

وی مخالفان نظام حاكم بر سوریه را «تروریست‌هایی» خواند كه مردم این كشور را می‌كشند.

چاوز افزود: «نمی دانم چگونه برخی دولت‌های اروپایی با تروریست‌ها گرد هم می‌آیند ولی از دولت قانونی سوریه حمایت نمی‌كنند، ونزوئلا حمایت خود را از دولت قانونی سوریه با قاطعیت ادامه داده و خواستار صلح در این كشور است.»

وی بار دیگر آنچه در سوریه رخ می‌دهد را «بحرانی از پیش برنامه‌ریزی شده» دانست و گفت كه این تحولات، مانند اتفاقاتی است كه در لیبی رخ داد و باعث سقوط «معمر قذافی» رهبر سابق حكومت این كشور شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، آمریكا را مسئول «فاجعه» سوریه دانست و از «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری این كشور خواست در صورت راهیابی مجدد به كاخ سفید سیاستی متفاوت با سیاست كنونی در قبال سوریه اتخاذ كند.

وی از موضع روسیه و چین كه از صدور قطعنامه علیه دولت بشار اسد در شورای امنیت جلوگیری كردند، تقدیر كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز