خبرگزاری کار ایران

استقرار نیروهای آمریكایی در مرز اردن و سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴

روزنامه «نیویورك تایمز» به نقل از مسئولان آمریكایی آگاه نوشت كه واشنگتن بیش از 150 نیرو به فرماندهی یكی از مقام‌های برجسته ارتش به نزدیكی مرزهای اردن و سوریه فرستاده است.

برخی مسئولان نظامی آمریكایی فاش كردند كه واشنگتن برای كمك به ارتش اردن در صورت وقوع هر گونه درگیری با نیروهای سوری، به مرزهای اردن با سوریه نیرو فرستاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، روزنامه «نیویورك تایمز» در این‌باره به نقل از مسئولان آمریكایی آگاه نوشت كه واشنگتن بیش از 150 نیرو به فرماندهی یكی از مقام‌های برجسته ارتش به نزدیكی مرزهای اردن و سوریه فرستاده است.

نیویورك تایمز همچنین نوشت كه نیروهای آمریكایی در یك مركز آموزشی در شمال «امان»، پایتخت اردن مستقر شده‌اند و اكنون بر كمك به اردنی‌ها برای رسیدگی به امور پناهندگان سوری كه تعدادشان بیش از 180 تن است، تمركز كرده‌اند.

این روزنامه آمریكایی در ادامه نوشت كه ماموریت دیگر این این نیروها حمایت از اردن در صورت وقوع هر گونه درگیری با سوریه است.

از طرف دیگر، مسئولان نظامی آمریكایی به نیویورك تایمز گفتند كه یكی دیگر از ماموریت‌های نیروهای آمریكایی در اردن آمادگی برای احتمال خارج شدن انبارهای سلاح‌های شیمیایی از كنترل دولت سوریه است.

در همین حال وزرات دفاع و فرماندهان ارتش سوریه در خاورمیانه از هر گونه اظهارنظری در این‌باره خودداری كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز