خبرگزاری کار ایران

مرکز بررسی و تحقیق پیو:

رامنی در نظرسنجی‌‌ها از اوباما پیشی گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵

بر مبنای نظرسنجی «مرکز بررسی و تحقیق پیو» که پس از مناظره‌ تلویزیونی باراک اوباما و رامنی صورت گرفت، ۴۹ درصد مصاحبه‌شوندگان، رامنی و استدلال‌های وی را نسبت به اوباما «قابل‌قبول‌تر» ارزیابی کردند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها‌ در آمریکا، «میت رامنی» نامزد جمهورى‌خواهان برای كسب سمت ریاست‌جمهورى از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی این كشور پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، بر مبنای نظرسنجی «مرکز بررسی و تحقیق پیو» که پس از مناظره‌ تلویزیونی باراک اوباما و رامنی صورت گرفت، ۴۹ درصد مصاحبه‌شوندگان، رامنی و استدلال‌های وی را نسبت به اوباما «قابل‌قبول‌تر» ارزیابی کردند. تنها ۴۵ درصد از هزار و 500 شرکت‌کننده در این ارزیابی به اوباما رای دادند.

این نظرسنجی در روزهای چهارم تا هفتم اکتبر صورت گرفته است.

اوباما در ماه سپتامبر حدود ۹ درصد از رامنى «محبوب‌تر» بود. برخی از مفسران سیاسی برخورد وی را در مناظره تلویزیونی با رامنی، «بیش از حد منفعلانه» ارزیابی کردند. به نظر تحلیل‌گران، اوباما در طول بحث همواره موضعی تدافعی داشت و تنها نسبت به حملات و انتقادات رامنی واکنش نشان می‌داد.

این که رامنی برای کسب مقام ریاست جمهوری از رقیب خود پیشی گرفته است، توسط «موسسه‌ تحقیقی گالوپ» نیز تایید شده است. بر اساس نظرسنجی این موسسه،‌ هر دو کاندیدا ۴۷ درصد آرای مصاحبه‌شوندگان را کسب کردند. پنج روز پیش از پخش برنامه‌ مناظره‌ این دو كاندیدا، اوباما پنج درصد بیشتر از رامنی آرای مثبت به دست آورده بود.

بر پایه‌ نتایج سومین مرکز نظرسنجی آمریکا كه «پولیتیکو» نام دارد، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور تنها یک درصد از رقیب خود جلوتر است. این نتایج نشان می‌دهند که اوباما پس از مناظره‌ تلویزیونی ۴۹ درصد آرا و نامزد جمهوری‌خواهان ۴۸ درصد آرا را کسب کردند.

اوباما و رامنی دو بار دیگر در روزهای ۱۶ و ۲۲ اکتبر سال جاری در تلویزیون با یکدیگر مناظره خواهند کرد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود. به نظر کارشناسان سیاسی، رقابت‌ میان این دو نامزد تا آن هنگام بیش از پیش فشرده‌ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز