خبرگزاری کار ایران

به خبرنگاران هشدار می‌دهم!

یاوری: تیم ملی برای بازی با کره نیازمند رنسانس بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹

حقیقی بازیکن فجر است و قرار نیست به تیمی ملحق شود/نباید منتظر رخداد معجزه برای تیم ملی باشیم/تیم ملی بازیکن گره‌گشا ندارد/تفکرات حاکم بر تیم ملی توام با ترس است.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی با انتقاد از ترس کارلوس کی‌روش در ارایه لیست تیم ملی گفت: بعد از شکست مقابل لبنان سرمربی تیم ملی باید یک رنسانس بزرگ در تیمش ایجاد می‌کرد.

محمود یاوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی فوتبال اظهار کرد: من همچنان اعتقاد دارم فوتبال ایران فراتر از آسیاست و امروز اگر ما این را نمی بینیم به خاطر کم کاری‌های گذشته همه ارکان فوتبال ایران از جمله باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و حتی سرمربیان تیم های ملی فوتبال ما است.

وی افزود: اکنون زمان بررسی دلایل افت شدید فوتبال ما نیست چراکه تیم ملی باید در آینده‌ای نزدیک تلاش آخر خود برای بقا در جدول مقدماتی جام جهانی را مقابل کره جنوبی انجام دهد و امیدوارم که در نهایت همه چیز به نفع ما خاتمه یابد.

سرمربی تیم فوتبال فجر شهیدسپاسی تصریح کرد: به خاطر دارم سال 1978 که تیم ملی ما مجوز حضور در جام جهانی را گرفت دو دیدار پایانی خود در جریان مقدماتی این رقابت‌ها را تشریفاتی انجام داد و حتی با ترکیب امیدهای خود به مصاف تیمی مثل عربستان رفت.

وی با تاکید براینکه اکنون همه جامعه فوتبال باید برای شکست کره‌جنوبی متحد باشند گفت: من یک ایراد بسیار بزرگ به کارلوس کی روش دارم که حتما باید بگویم. همه اعضای فدراسیون فوتبال و حتی تیم ملی می دانند که بنده همواره یکی از مدافعان اندیشه‌های کی روش بوده و از او حمایت کرده‌ام اما وی در انتخاب نفرات تیم ملی یک بار دیگر به استفاده از بازیکنان گذشته روی آورده است که کار عاقلانه‌ای به نظر نمی رسد.

وی افزود: چرا باید بازیکنان عضو تیم ملی فوتبال ما باشند که در تیم باشگاهی خود بدترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند و حتی از تیم‌های قعرنشین جدول رده بندی هستند. کی روش حتما بهتر از من می داند که اسم‌ها در زمین بازی نمی‌کنند اما چرا باید همان نگاه سنتی گذشته و دعوت از یکسری بازیکنان خاص در دستورکار تیم ملی ما قرار بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال فجر شهیدسپاسی تصریح کرد: شما اگر به ترکیب تیم ملی نگاه کنید، اکنون بازیکنی که مشکل گشای این تیم باشد را پیدا نمی کنید. متاسفانه نگاه بدون تغییر و توام با ترس بر تفکرات تیم ملی حاکم است و این دردی از مشکلات ما دوا نخواهد کرد. من دلیل دعوت مسعود شجاعی که در تیم اوساسونا حتی شاید جزو 18 نفر این باشگاه هم نباشد را به تیم ملی نمی دانم. یا بازیکنانی که در چند بازی اخیر برای تیم ملی ما هیچ تاثیر مثبتی نداشته اند چرا باید در لیست جدید کی روش قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چه شانسی برای پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی قائل هستید، گفت: تیم ملی ما چه تغییری نسبت به بازی با لبنان کرده که اکنون انتظار موفقیت و پیروزی از آن داشته باشیم. به شخصه انتظار داشتم بعد از شکست ناباورانه مقابل لبنان کارلوس کی روش یک رنسانس کامل در تیم ملی ایجاد کند اما این اتفاق که نیفتاد هیچ، حتی کی‌روش چند بازیکن باانگیزه جدید را هم در لیست خود قرار نداد.

یاوری افزود: به نظر من افکار کارلوس کی روش باید تغییر می کرد و حتی این مربی باید یک تجدیدنظر کامل در مورد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی می کرد. ما کار جدیدی برای بازی با کره انجام داده‌ایم و نباید چشم بسته به دنبال رخداد یک معجزه بزرگ باشیم.

وی با اشاره به تیم کره جنوبی هم گفت: کره بی هدف و بی خودی به جایی نمی رود و برنامه های بسیاری برای موفقیت در جام جهانی دارد. تیم هایی نظر ژاپن و کره ارزش بسیاری برای جام جهانی قائل هستند و در مقابل اهمیتی به جام ملت های آسیا نمی دهند.این تیم ها از حدود 19 سال پیش تحولات بزرگ فوتبال خود را آغاز کردند و اکنون اثرات مثبت آنها را می بینند و در مقابل فوتبال ایران در کل تاریخ خود به دنبال نتیجه گرایی بوده و هست.

این کارشناس فوتبال کشور در ادامه به دلایل عدم دعوت رضا حقیقی مهاجم تیم فجر شهیدسپاسی به تیم ملی اشاره کرد و گفت: حقیقی با اندکی مصدومیت مواجه بود و به احتمال زیاد از پنجشنبه تمرینات خود را از سر خواهد گرفت. به شخصه اگر ببینم که حقیقی به شرایط مطلوب آمادگی رسیده است با کی روش برای حضورش در تیم ملی تماس خواهم گرفت چراکه اعتقاد دارم این بازیکن در شرایط کنونی می تواند گره گشای خوبی برای تیم ملی باشد.

وی همچنین در رابطه با شایعه حضور حقیقی در تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: حقیقی بازیکن فجر است و قرار نیست به تیمی ملحق شود. متاسفانه عده‌ای که در کار فنی حریف ما نشده‌اند می خواهند با طرح این چنین مباحثی فجر را به حاشیه ببرند اما از همین جا به همه و علی‌الخصوص خبرنگاران حاشیه ساز هشدار می دهم که ما اسیر حاشیه ها نمی شویم و اجازه نمی دهیم رفتارهای نامعقول تاثیری در جریان رو به جلوی تیم فجر داشته باشند.

یاوری افزود: همه حاشیه سازان خواب به حاشیه رفتن فجر را ببینند و دوستان هم دست از شیطنت و حاشیه سازی برای ما بردارند.

وی در پایان گفت: فجر تیمی است که با بضاعت مالی بسیار کم امسال بسیار خوب ظاهر شده است. ما امیدواریم که در ادامه مسیر موفقیت خود موفق باشیم و آرزو می کنم به جایگاهی دست یابیم که مستحق آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز