خبرگزاری کار ایران

کشتی به تنهایی ۲ فدراسیون دارد؛

توپچی: خطیب صبح تا شب می‌دود/فدراسیون آماتور است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۰

شرایط اردوها مناسب است/فدراسیون با برنامه پیش می‌رود/من در ریز قضایای اینکه گودرزی قهر کرده نیستم/شرایط مالی اصلا خوب نیست/در کنار تیم ملی یک تور تفریحی هم وجود دارد.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای حضور هر چه بهتر در مسابقات جهانی بوداپست در اردو به سر می‌برند. این تیم روز 20 شهریور عازم رقابت‌های جهانی بوداپست در مجارستان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، شرایط موجود در فدراسیون در چند ماه اخیر مانند تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارمندان و اعزام 92 نفر به مسابقات جهانی بوداپست موضوعی بود که در سایت‌های خبری بسیار مشهود بود و هر کدام از گوش شکسته‌ها نظر خاصی در مورد این رشته داشتند.

دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص شرایط تیم اعزامی به مسابقات جهانی بوداپست گفت: کشتی‌گیران در دو قسمت آزاد و فرنگی هم اکنون در اردو هستند. شرایط بسیار قابل قبولی دارند، هم از لحاظ تغذیه و هم از لحاظ امکانات بهترین شرایط برای آنها فراهم شده است. شرایط جسمانی و روحی کشتی‌گیران هم عالی و قابل قبول است. آنها 20 شهریورماه عازم مسابقات جهانی بوداپست خواهند شد. البته نظر شخص من این بود که آنها زودتر به مسابقات اعزام شوند تا خود را با شرایط آب و هوایی وفق بدهند.

محمدرضا توپچی در مورد اینکه کشتی‌گیران اعزامی چه نتایجی را می‌توانند در مسابقات جهانی کسب کنند، پاسخ داد: با توجه به اینکه قوانین کشتی به کلی تغییر کرده و روس‌ها با این قوانین آشناتر هستند و با توجه به اینکه آنها توانسته‌اند در مسابقات آزاد و فرنگی اروپا نتایج قابل قبولی بگیرند، حرف اول را می‌زنند، البته از آذربایجان و آمریکا هم نباید بگذریم چون آنها تیم‌های بسیار خوبی دارند. در 4 مسابقه اخیری که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان خود را اعزام کرده‌ایم توانستند بهترین نتیجه را بگیرند، البته فرنگی می‌توانست بهتر از این باشد.

دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: در تیم ملی کشتی آزاد 6 المپیکی حضور دارد که بسیار خوب هستند و در تیم ملی فرنگی هم بازیکنان خوبی حضور دارند. یکی از بهترین نفرات آنها علی‌اکبری است که در مسابقات دانشجویان جهان توانسته بود به خوبی کشتی بگیرد و آمادگی کاملی داشته باشد، اما با تمام این صحبت‌ها نتیجه آخر در دست کشتی‌گیران است. همه تلاش می‌کنند راحتی و آسودگی کشتی‌گیران را فراهم کنند تا آنها بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

توپچی در مورد اینکه چند سالی است ترکیب تیم‌های ملی دست نخورده باقی مانده، گفت: فدراسیون کشتی بسیار با برنامه پیش می‌رود. ما هم اکنون در حال برگزاری مسابقات آزاد در سمنان هستیم. جوانان در همدان به مصاف هم می‌روند و نونهالان هم پنج‌شنبه و جمعه در سالن 7 تیر تهران کشتی خواهند گرفت. این نشان می‌دهد ما در حال پشتوانه‌سازی هستیم و آینده کاری خود را از همین الان پیش‌بینی می‌کنیم. امکان دارد فردا یکی از کشتی‌گیرها نتواند به میدان برود، پس ما باید از همین الان به فکر جایگزین باشیم.

وی در مورد مشکلات مالی و همکاری وزارت ورزش اضافه کرد: باید وزارت ورزش توجه خاصی به کشتی داشته باشد چون به نظر من کشتی از 2 فدراسیون تشکیل شده، فدراسیون آزاد و فدراسیون فرنگی که هر دو می‌توانند برای کشورمان افتخار آفرین باشند. شرایط مالی با توجه به ترافیک کاری که در فدراسیون وجود دارد بسیار خراب است. خدا می‌داند همیشه تلاش شبانه روزی داریم و شرایط را فراهم می‌کنیم. اگر کسی هم بگوید شرایط فراهم نیست واقعا برای ما دیگر مقدور نبوده که کاری انجام دهیم ولی در فکر آن هستیم که همیشه بهترین‌ها را برای کشتی‌گیران فراهم کنیم.

توپچی در مورد اینکه چرا صادق گودرزی از تیم ملی قهر کرده و به تمرینات نمی‌آید، پاسخ داد: من در ریز قضایای اینکه صادق گودرزی از اردو قهر کرده نیستم. بالاخره کشتی آماتور است و ما نمی‌توانیم به کشتی‌گیری که در فدراسیون آماتور دارد کشتی می‌گیرد بگوییم حتما بیا و در اردوها شرکت کن. اگر کشتی‌گیر به اردوها بیاید برای خودش ماندگار خواهد بود. این موضوع که بعضی جاها اعلام شده گودرزی با مربی خود به مشکل خورده درست نیست چون در فدراسیون کشتی تفاهم و همفکری و محبت و دوستی بین همه وجود دارد.

دبیر فدراسیون در مورد اینکه حقوق کارمندان فدراسیون چند ماهی است پرداخت نشده، پاسخ داد: چند نفر بازنشسته در بین کسانی که برای حقوق خود اعتراض کرده‌اند وجود دارند و آنها هم نهایتا 2 ماه است حقوق نگرفته‌اند. خطیب این چند روز برای پول به چندین محل سر زده تا بتواند در یکی - دو روز آینده حقوق کارمندان را فراهم کند. در مورد بیمه هم باید بگویم 4 ماه است بیمه پرداخت نشده ولی به سرعت به این فکر هستیم که بیمه معوقه را پرداخت کنیم. اردوهایی که برگزار می‌کنیم هزینه بسیار زیادی دارد.

وی افزود: خدا شاهد است خطیب صبح تا شب در حال دویدن است. شرایط مالی اصلا خوب نیست. فوتبال با آن عظمتی که دارد اردوی مهم خود در پرتغال را کنسل می‌کند. مسابقات زیادی وجود دارد که می‌توانیم شرکت کنیم اما واقعا پولی وجود ندارد.

توپچی در مورد اعزام 92 نفر به مسابقات جهانی بوداپست گفت: در کنار تیم ملی که اعزام خواهد شد یک تور تفریحی هم وجود دارد که هر فردی که می‌آید با هزینه شخصی خود که صفر تا 100 آن را خود پرداخت می‌کند به این مسابقات می روkد تا کشتی را تشویق کند. بخش اعظمی که همراه تیم ملی هستند با تور اعزام خواهند شد. حضور کشتی‌گیر و سرپرست و مربی و پزشک الزامی است که با هزینه فدراسیون برود اما بقیه با هزینه خود می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز