خبرگزاری کار ایران

مدیریت تیم‌های ملی کشتی اعلام کرد

برگزاری مسابقات کشتی با ضوابط پیشین داوری

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۰

حوزه مدیریت تیم‌های ملی از برگزاری رقابت‌های کشتی با ضوابط داوری پیشین خبر داد.

حوزه مدیریت تیم‌های ملی از برگزاری رقابت‌های کشتی با ضوابط داوری پیشین خبر داد.

به گزارش ایلنا، با توجه به سیاست‌های فدراسیون جهانی کشتی مبنی بر عدم اجرای ضوابط داوری جدید در کشتی آزاد و فرنگی، از این رو تمام مسابقات پیش روی کشتی آزاد بر مبنای ضوابط داوری اعلام شده پیشین از سوی حوزه مدیریت تیم‌های ملی و امور فنی فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. همچنین مقررات داوری در کشتی فرنگی بر مبنای ضوابط پیشین فدراسیون جهانی کشتی همچون مقررات اجرا شده در مسابقات آسیایی هندوستان 2013 خواهد بود.

* این ضوابط داوری به شرح زیر است:

1- برابر مقررات، برد 2 تایم، از 3 تایم 2 دقیقه‌ای کشتی (تایم اول و دوم یا اول و سوم یا دوم و سوم) برنده‌های هر مسابقه را تعیین خواهد کرد.

2- در شرایطی که در وقت اول، کشتی‌گیر دوبنده قرمز و در تایم دوم، کشتی‌گیر دوبنده آبی برنده شود، برابر مقررات موجود، برنده کشتی را نتیجه تایم سوم طبق ضوابط و مقررات جاری تعیین می­‌کند. در صورتی که نتیجه کشتی در تایم سوم صفر بر صفر به اتمام برسد، اجرای خم‌گیری بر عهده کشتی‌گیری خواهد بود که مجموع امتیازات فنی دو تایم پیشین (اول و دوم) وی بیشتر باشد. در صورت برابر بودن مجموع امتیازهای یاد شده، داور وسط نسبت به برداشتن گوی جهت اجرای ضابطه "کلینچ" اقدام خواهد کرد.

3- در شرایطی که در دو وقت 2 دقیقه‌ای اول و دوم، نتیجه کشتی «صفر بر صفر» تمام شود، هر دو کشتی­‌گیر از جدول مسابقات حذف(دیسکالیفه) خواهند شد.

4- چنانچه کشتی در یکی از دو تایم اول و یا دوم، «صفر بر صفر» به اتمام برسد و در تایم سوم نیز «صفر بر صفر» تمام شود، ادامه مبارزه از طریق اجرای خم‌گیری توسط کشتی‌گیر پیروز در یکی از دو تایم پیشین (اول و دوم) دنبال می‌شود. در این شرایط، در صورت کسب امتیاز توسط کشتی‌گیر مذکور، کشتی به پایان خواهد رسید. اما در صورتی که، برنده این خم‌گیری، کشتی‌گیر بازنده تایم‌های اول و یا دوم باشد، به دلیل اینکه هیچ کدام از دو کشتی‌گیر، برنده دو تایم از سه تایم مسابقه نبوده‌اند، ضابطه کلینچ (با برداشتن گوی توسط داور وسط) در تایم سوم مجدداً کلینچ اجرا می‌شود.

5- اگر در زمان 2 دقیقه اول و یا 2 دقیقه دوم، نتیجه کشتی «صفر بر صفر» تمام شود، این تایم برنده‌ای نخواهد داشت و ضابطه کلینچ نیز اجرا نمی‌شود، بلکه کشتی برابر مقررات در 2 دقیقه سوم ادامه خواهد یافت. در صورتی که نتیجه کشتی در تایم سوم نیز مساوی شود، طبق ضوابط و مقررات جاری و همچنین مفاد بندهای 2 و 4 فوق‌الذکر عمل خواهد شد.

6- امتیاز طلایی: در هر شرایطی که کشتی پس از پیروزی هر یک از دو کشتی‌گیر در یکی از دو تایم اول و یا دوم، به تایم سوم کشیده شود، با شروع مبارزه­ در این تایم در مدت یک دقیقه­‌ی اول، هر کشتی­‌گیری موفق به کسب اولین امتیاز(یا امتیازها) شود،‌ بلافاصله مسابقه از سوی داور قطع و به نفع کشتی­‌گیر امتیاز گیرنده اعلام رای خواهد شد. اگر در یک دقیقه­‌ی اول تایم سوم، امتیازی گرفته نشد، کشتی در یک دقیقه دوم تا پایان وقت سوم ادامه می‌یابد، و پس از پایان 2 دقیقه، مطابق مفاد بند 2 اقدام و اعلام نتیجه می‌شود. این امتیاز(امتیاز طلایی) مشمول کشتی‌هایی که در یکی از دو تایم اول و یا دوم صفر بر صفر به اتمام می‌رسند، نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز