خبرگزاری کار ایران

بدون اشکال نیستیم؛

خطیب: آمریكایی‌ها با اذعان به قدرت كشتی ایران از ما دعوت كرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۱

ایران به عنوان قطب بزرگ كشتی جهان در روز جشن جهانی كشتی در مسابقاتی با حضور كشتی‌گیران 3 قدرت بزرگ جهان(ایران- روسیه و آمریكا) که در نیویورك برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.

سرپرست فدراسیون كشتی گفت: دفاع مستدل و به حق وزیر ورزش در مجلس از عملكرد ورزش ایران و رویكرد بسیار مثبتی كه نمایندگان محترم مجلس در قبال دفاعیه عباسی از خود نشان دادند برگ زرینی بر دوران وزارت وزیر ورزش بود كه مایه‌های دلگرمی تمامی مدیران و در مجموع خانواده‌‌ی ورزش را در همین ابتدای سال جاری فراهم آورد.

به گزارش ایلنا، حجت‌اله خطیب با بیان این مطلب افزود: سال 91 را ورزش ایران در حالی به پایان رساند كه به اذعان تمامی كارشناسان و به خصوص مردم خوب و فهیم كشورمان، یكی از بهترین دوران خود را در تمامی عرصه‌ها و بخصوص در عرصه‌ بازی‌های المپیك و پاراالمپیك لندن سپری كرد و توفیقات درخشان كاروان ورزش ایران در المپیك باعث رونق همه جانبه ورزش در تمامی عرصه‌های قهرمانی و همگانی و همچنین زیرساخت‌ها شد.

وی افزود: با این وجود و با در نظر گرفتن حق قانونی نهاد قانون‌گذاری مثل مجلس كه بر همه امور كشور نظارت دارد، باز هم انتظارات از ورزش به قدری زیاد است كه طی چند نوبت وزیر ورزش در مجلس حضور یافته‌اند و به برخی شبهات و سئوالات پاسخ داده‌اند.

خطیب گفت: دفاعیه هفته گذشته عباسی در مجلس از عملكرد ورزش و فدراسیون‌های ورزشی بسیار جامع و كامل بود و جای هیچگونه بحثی را باقی نگذاشت و خوشحالیم نمایندگان محترم مجلس نیز در پایان دفاعیات وزیر ورزش بر درست بودن عملكرد وزارت ورزش صحه گذاشتند.

سرپرست فدراسیون كشتی با اشاره به سخنان عباسی درخصوص كشتی گفت: خوشحالیم كشتی طی 2 سال اخیر نتایج خوبی را کسب کرده است. امروز ایران سبك جدیدی از كشتی را به جهانیان ارایه می‌كند كه می‌تواند سهم به سزایی در تحولات آینده كشتی داشته باشد و با تغییر سیستم كشتی‌گیران از شیوه‌های تدافعی به حالت تهاجمی بار دیگر جذابیت‌های زیبا را به میادین كشتی برگردانده است. كارهای بسیار مهم و بزرگی را فدراسیون كشتی انجام داده و در دستور كار دارد كه این كارها در آینده اثرات خود را بر جای خواهد گذاشت.

خطیب با اشاره به شور و هیجانی كه ایران با میزبانی خوب خود در جام جهانی در دنیا بوجود آورد، افزود: در همین جام جهانی كه اسفندماه در تهران با آن شكل باشكوه برگزار شد دیدیم بسیاری از بزرگان كشتی جهان و فدراسیون‌های كشتی كشورها از شور و اشتیاق تماشاگران ایرانی به وجد آمده‌اند و این مسابقات را نقطه عطفی در دنیای كشتی دانستند و فیلا با تكیه بر همین شور و هیجان و با افتخار دفاعیه‌ای را آماده كرده تا در اجلاس IOC از ادامه حضور كشتی در المپیك دفاع كند.

وی توجه به زیرساخت‌ها و پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی را از جمله اهداف مهم فدراسیون كشتی دانست و افزود: برگزاری مسابقات در تمامی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان آزاد و فرنگی و اعزام به تمامی مسابقات رسمی و تورنمنت‌های مهم بین‌المللی با اهدافی مشخص صورت گرفته و می‌گیرد ضمن اینكه برای اولین بار مسابقات اوپن یا سراسری را آبان ماه سال 91 برگزار كردیم كه در هر دو رشته آزاد و فرنگی جوانان جویای نام زیادی از سراسر كشور در این مسابقات ابراز وجود كردند در حالیكه تا قبل از این چنین مسابقاتی نبود.

خطیب با اشاره به اینکه ایران به عنوان قطب بزرگ كشتی جهان در روز جشن جهانی كشتی در مسابقاتی با حضور كشتی‌گیران 3 قدرت بزرگ جهان(ایران- روسیه و آمریكا) که در نیویورك برگزار می‌شود، حضور می‌یابد، گفت: آمریكایی‌ها با اذعان به قدرت كشتی ایران از ما دعوت كرده‌اند در این جشنواره بزرگ كشتی حضور یابیم و ماحصل این مسابقات می‌تواند بر ادامه حضور كشتی در المپیك كمك شایانی داشته باشد.

وی در پایان درخصوص آینده كشتی گفت: البته یقینا مشكلاتی هم در این بین وجود داشته و دارد و ما هم نمی‌توانیم مدعی باشیم كه بدون اشكال هستیم و معتقدم كشتی برای سرافرازی در جهان نیاز به تجربه تمامی بزرگان خود دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز