خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی جوانان جهان-آنکارا؛

برتری جوانان ایران بر ژاپن؛ تداوم اقتدار ایرانی در آنکارا

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۵۳

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان به وقت محلی به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که با نتیجه 3 بر صفر بازی را به نفع خود پایان داد.

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در سومین رویارویی خود در مسابقات والیبال جوانان جهان ساعت 17:00 به وقت محلی به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که با نتیجه 3 بر صفر بازی را به نفع خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار تیم ملی والیبال جوانان کشورمان با ترکیب مصطفی باقری(پاسور)، جواد حسین‌آبادی(قطر پاسور)، میلاد عبادی‌پور، آرش تقوی(دریافت کتتده قدرتی)، محمد فلاح، امیر علی تقوی(دفاع وسط) و ابوالفضل قلی پور(لیبرو) در زمین ظاهر شد. در این دیدار داور اول از کشور ترکیه و داور دوم از کشور الجزایر قضاوت را برعهده داشتند.

تیم ملی ژاپن که تاکنون با 4 امتیاز از 3 بازی برگزار شده جایگاه دوم گروه B را به خود اختصاص داده در این دیدار علاوه بر آنکه به دنبال کسب 3 امتیاز بود در پی اثبات قدرت والیبال خود در مقابل یک تیم آسیایی نیز بود به همین دلیل شروعی طوفانی را در ست نخست داشت و توانست وقت استراحت فنی های اول و دوم را به ترتیب با پوئن(8 بر 6) و(16 بر 15) را به نفع خود رقم بزند.

اما شاگردان فرهاد نفرزاده به این راحتی نمی‌خواستند نتیجه ست را به حریف دیرینه خود واگذار کنند و با تمام قوا در برابر ژاپنی‌ها قد علم کردند. دفاع روی تور قدرتمند جوانان ملی پوش کشورمان تا حدی بود که ژاپنیها دیگر حریفی برای گفتن نداشتند و نتیجه این ست را با امتیاز نزدیک 26 بر 24 واگذار کرد. بهترین بازیکن تیم ایران در ست اول مسابقه از نظر کسب امتیاز جواد حسین آبادی بود.

در ست دوم ترکیب تیم ملی ایران دست نخورده ماند و نفرزاده با اعتماد به همان بازیکنان ست گذشته این مرحله از دیدار تیمهای ایران و ژاپن را آغاز کرد. اولین پوئن این ست توسط تیم ایران به دست آمد بازیکنان جوان کشورمان نشان دادند که می خواهند این ست را نیز به نفع خود به پایان رسانند و توانستند وقت استراحت فنی اول را با پوئن 8 بر 6 به نفع خود رقم بزنند.

تیم ملی کشورمان در این ست توانست به خوبی از توپ‌های برگشتی استفاده کند اما این ژاپنی‌ها بودند که با یک اختلاف امتیاز نتیجه وقت استراحت فنی دوم را پوئن 16 بر15 به نفع خود ثبت کردند.

ژاپنی‌ها که به هیچ عنوان نمی‌خواستند نتیجه این ست را واگذار کنند، از نهایت توان ود برای شکست تیم ایران استفاده کردند. اشتباهات فردی آنها در زمان زدن سرویس و همچنین دریافت اولهای کم نقص تیم ملی ایران باعث شد تا این ست هم با نتیجه نزدیک 27 بر 29 به نفع ملی پوشان کشورمان رقم بخورد.

در ست سوم بازیکنان تیم ایران که نمی خواستند این دیدار بیش از 3 ست به طول انجامد نهایت توانشان را برای شکست حریف و یکسره کردن کار به کار گرفتند. اما در طرف دیگر تور ژاپنی های سرعتی هم در پی به دست آوردن نتیجه این ست بودند آنها به هیچ عنوان ناامید نشده بودند و از کوچکترین غفلت ایرانیها برای گرفتن پوئن استفاده می کردند.
شاگردان نفرزاده در این ست هم کار راحتی در پیش نداشتند و تمرکز خود را برای مقابله با حریف به کار بستند و وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر6 به نفع خود رقم زدند.

جواد حسین‌آبادی در این ست توانست با سریس‌های یک ضرب خود امتیازات تیم ایران را به خوبی افزایش دهد و وقت استراحت فنی دوم این ست هم با نتیجه 16 بر 12 بع نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

در این ست شیرازه تیم ژاپن به طور کلی بهم ریخت و قهرمان قاره کهن به طور کلی تسلیم بازی بی نقص جوانان ایرانی شده بود. و این ست هم با نتیجه 25 بر 18 به نفع ملی پوشان کشورمان رقم خورد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز