خبرگزاری کار ایران

مقابل کره می‌توانستیم بهتر باشیم؛

کیانی: مشکلات روحی و روانی باید برطرف شود/چین با تمام توان می‌آید

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۳

آنها 15 دوره قهرمانی دارند تیم ضعیفی هم به این مسابقات نیاورده اند چین حتما جزو 4 تیم برتر است.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در سومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ساعت 14:30 دقیقه مقابل تیم قدرتمند چین که تاکنون 15 دوره مقام قهرمانی مسابقات را دارد قرار خواهد گرفت. این در حالی است که تیم ملی کشورمان در دو بازی گذشته خود با دو پیروزی مقابل مالزی و کره جنوبی نمایش خوبی از خود به جای گذاشته بود.

ابوالقاسم کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تیم ملی بسکتبال به جهت مهره بهترین تیم تاریخ ایران است. تجربیات تلخی در دوره گذشته این رقابت‌ها که در کشور چین برگزار شد داشت که آن هم با همین تیم اتفاق افتاده بود. تجربیات تلخ باعث شد اشتباهات گذشته را در این مسابقات تکرار نکنیم. در گذشته تیم خیلی پر ستاره‌ای بودیم. بازیکنان شاخص در اردوها غایب بودند. تنها اردویی که برگزار می‌شد و همه بازیکنان در آن حضور داشتند یک هفته قبل از اعزام بود و همه انتظار داشتند این تیم قهرمان شود که متاسفانه به مسابقات رفت و نتوانست مقامی بهتری از پنجم کسب کند.

وی افزود: در این دوره این مشکلات را نداشتیم، ستاره‌ها از روز اول در کنار هم بودند. کادر فنی اشتباهات را برطرف کرد. بازیکنان آماده‌تر از گذشته شدند. تیم بسکتبال ایران به جهت قابلیت‌های فردی در جام ملت‌های آسیا بالاتر است. باید قهرمان این دوره از مسابقات شود، این به تنهایی کافی نیست چون ورزش با ورزشکار که انسان است سر و کار دارد که امکان دارد اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بیفتد. باید این اتفاقات را به حداقل برسانیم. درگیری بازیکنان با هم تیمی‌ها، درگیری بازیکن با مربی و درگیری بازیکن با داور باید همه برطرف شده باشد.

مربی تیم ملی جوانان در مورد شروع بازی‌های جام ملت‌های آسیا گفت: ایران شروع خوبی داشت. مالزی در حد بسکتبال ایران نیست. تیم ملی کره را از پیش رو برداشتیم اما می‌توانستیم بهتر از این باشیم. در بازی مقابل چین باید بهتر باشیم. فیلیپین و ژاپن، چین‌تایپه و قطر را نباید دست کم بگیریم. هر بازی شرایط خود را دارد. به این فکر نکنیم که چین را بردیم تیم سخت دیگری پیش رو نداریم، نه این‌طور نیست. چین تایپه در ویلیام جونز نایب قهرمان شد. قطر هم بازیکنان غیربومی خطرناکی دارد.

کیانی در ادامه متذکر شد: مساله روحی - روانی بازیکنان ما باید برطرف شود. در بازی با کره تعداد خطاها بسیار سریع بالا می‌رفت تعداد خطاها باید منطقی باشد. بازیکنان با تجربه ما نباید زود عصبانی شوند. اگر این مشکل برطرف شود هیچ ضربه‌ای به تیم ملی نخواهد خورد.

این کارشناس بسکتبال درخصوص بازی امروز تیم ملی مقابل چین گفت: چین نسبت به تیمی که باید اعزام می‌کرد نواقصی داشت البته آنها 15 دوره قهرمانی دارند، تیم ضعیفی هم به این مسابقات نیاورده‌اند. چین حتما جزو 4 تیم برتر است. تیم با قدمتی است و مربی بزرگی دارد. معتقدم ما از چین برتر هستیم. ما در هر پست حداقل 2 یا 3 بازیکن خوب داریم. بازیکنان ما بسیار هم سطح هستند اما در تیم‌های دیگر این‌گونه نیست. باید چین را ببریم. چین امروز تمام توان خود را استفاده خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز