خبرگزاری کار ایران

داشته‌های ما در تکواندو همین بود؛

زوار: یوسف کرمی به افتخارات پشت پا زد/دنیا ایران را با انگشت نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۳

کار بزرگی که کریمی کرد هم احتمال برد داشت و هم احتمال خطا. تمام دنیا تیم ملی ایران را با انگشت نشان می‌دهند و منتظر هستند نتایج فوق‌العاده‌ای از این تیم ببینند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان با تغییرات نسبتا کلی به جام جهانی مکزیک رفت و توانست در این مسابقات به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

به گزارش ایلنا، البته این نایب قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ملی کشورمان در دوره گذشته مقام قهرمانی را کسب کرده بود اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این رشته کسب نایب قهرمانی با چنین ترکیب جوانی در نوع خود بی نظیر بود.

محمد‌رضا زوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: برای نایب قهرمانی باید به این تیم ملی تبریک گفت. مسابقات جهانی از اهیمت ویژه‌ای برای ایران برخوردار است و با توجه به اینکه تکواندو المپیکی است و شرایط داوری به عدالت نزدیک‌تر شده، کمک کرده که کشورها تلاش بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. روی آوردن به تکنیک‌های بالا باعث شده فاصله قهرمانی کمتر شود. برای نایب قهرمانی هم تا روز آخر همه دعا می‌کردند. اگر مکزیک به فینال می‌رسید ما حتی نایب قهرمان هم نمی‌شدیم. البته مقام نایب قهرمانی مقام کمی نیست.

وی افزود: اعتقاد ندارم تیم جوانی راهی مسابقات شده بود، حتی پیش بینی کادر فنی هم کسب 2 مدال بود. بهترین‌های ایران به این مسابقات رفته بودند. نظر کادر فنی در مورد به کار نگرفتن نصرآزادانی را قبول ندارم و معتقدم اگر وی به این مسابقات اعزام می‌شد نتیجه بهتری کسب می‌کردیم. البته داشته‌های ما در تکواندو همین است. نمی‌توانیم به قهرمانان بزرگ خود در گذشته بنازیم.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از با تجربه‌های تیم ملی در نتیجه‌گیری بهتر بود یا خیر گفت: قهرمان المپیک در وزن چهارم مقابل نماینده لبنان بازنده شد. ما باید به جوانان اعتماد کنیم و این اعتماد باعث می‌شود بهترین نتیجه را بتوانیم کسب کنیم. ما باید به نوجوانان و جوانان اعتقاد و اعتماد بیشتری داشته باشیم. البته باید مقداری سرعت تغییر را کاهش می‌دادیم اما اعتقاد دارم کریمی از داشته‌های خود استفاده کرد.

زوار در مورد تغییرات صورت گرفته در تیم ملی گفت: در وزن چهارم و پنجم و ششم تغییرات صورت گرفت و البته نظر نهایی فقط نظر کادر فنی و سرمربی است. وی شاید مسائلی برای این تغییرات در نظر داشته که ما نمی‌دانیم. به جوانترها میدان داده شده و اختلافات روانی که در مسابقات است قهرمانی را به تاخیر می‌اندازد و در هر صورت این عملکرد کریمی بسیار خوب بود.

این کارشناس در مورد اینکه فکر می‌کنید دلیل عدم استفاده از بازیکنان قدیمی چیست پاسخ داد: متاسفانه عمل جراحی باقری‌معتمد باعث شد در تیم ملی حضور نداشته باشد. یوسف کرمی هم به نظر کادر فنی احترام نگذاشته بود که کادر فنی گفته بود باید در مسابقه انتخابی شرکت کنی ولی وی قبول نکرده بود. همه باید به تیم ملی کمک کنند. هر کسی با تیم ملی قهر کند به افتخارات کشورمان پشت پا زده است. کار بزرگی که کریمی کرد هم احتمال برد داشت و هم احتمال خطا. تمام دنیا تیم ملی ایران را با انگشت نشان می‌دهند و منتظر هستند نتایج فوق‌العاده‌ای از این تیم ببینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز