خبرگزاری کار ایران

باید برنامه‌ریزی ۵ ساله داشته باشیم؛

بی باک: فرمان تکواندو دست کره‌ای‌ها است/ انتقادها از تیم ملی باید سازنده باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۳

ایران به کره‌ای‌ها نزدیک شده و حتی برخی مواقع از آنها جلوتر بوده‌ایم اما مشکل این است که فرمان این اتومبیل در دست کره‌ای‌هاست.

تیم ملی تکواندو کشورمان توانست در مسابقات جام جهانی مکزیک برای چندمین بار به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند ولی این عنوان پس از قهرمانی سال گذشته ملی‌پوشان ایران زیر تیغ انتقاد منتقدان قرار دارد چراکه معتقدند نباید در چنین وضعیتی با کنار گذاشتن برخی تکواندوکاران با تجربه عنوان قهرمانی را از دست می‌دادیم.

مهدی بی‌باک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به فدراسیون تبریک می‌گویم که مجددا توانست مقام نایب قهرمانی را کسب کند. کسب مقام‌های اول تا سوم بسیار سخت است و حفظ این مقام‌ها سخت‌تر. با توجه به اینکه تکواندو در تمام کشورها پیشرفت کرده و سرمایه‌گذاری زیادی روی این ورزش شده و حتی غنا و کوبا هم که نامی در تکواندو نداشتند الان می‌توانند مدال طلا بگیرند.

این قهرمان سابق تکواندو متذکر شد: کسب نایب قهرمانی مقام بسیار خوبی است. روی هم رفته اگر می‌توانستیم در وزن‌های 5 و 6 تصمیم درستی بگیریم شاید یک مدال دیگر می‌گرفتیم و به مقام قهرمانی نزدیک‌تر می‌شدیم.

وی در مورد اینکه آیا تغییرات کلی و جوانگرایی در ترکیب تیم ملی تا به این حد مناسب بود یا خیر گفت: تیم ملی کلا تغییر نکرده است. بازیکنان توانستند خودشان را ثابت کنند. کسی جایگزین بازیکن دیگری نشده است. هر فردی که اکنون در تیم ملی حضور دارد مطمئنا در مسابقات انتخابی توانسته موفق باشد که به تیم ملی دعوت شده است. مسئولین کسی را کنار نگذاشته‌اند. این ورزشکاران در سالیان قبل در اردوی تیم ملی بوده‌اند و الان خود را ثابت کردند. خیلی‌ها هیچ حسابی برای بهنام اسبقی باز نکرده بودند اما وی توانست مدال طلا بگیرد.

بازیکن سابق تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه چرا کره‌ای‌ها 20 دوره است که قهرمان می‌شوند و ایران فقط یکبار به این مقام رسیده اظهار داشت: ایران به کره‌ای‌ها نزدیک شده و حتی برخی مواقع از آنها جلوتر بوده ایم اما مشکل این است که فرمان تکواندو در دست کره‌ای‌هاست. قوانین را آنها تعیین می‌کنند. در جام جهانی آروبا تیم ملی کره چندین بار در این نوع از مسابقات تمرین کرده بود و ناگهان به دلیل نفوذهایی که داشت توانست قوانین را به کل تغییر دهد. رئیس فدراسیون جهانی تکواندو و قدمت این رشته در کره می‌تواند بسیار برای آنها مفید باشد.

بی باک در باره اینکه چه کار باید کرد تا بتوانیم به مقام قهرمانی در جهان دست پیدا کنیم اضافه کرد: ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی 2 تا 5 ساله به کره‌ای‌ها نزدیک‌تر شویم و البته انتقادها از تیم ملی باید سازنده باشد و باید خود را برای بازی‌های آسیایی سال بعد آماده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز