خبرگزاری کار ایران

عصر پنجشنبه صورت گرفت؛

دیدار مشاور وی‍‍ژه بان‌كی‌مون با علی‌آبادی و خسروی‌وفا

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۷

ایران کشوری غنی از نظر فرهنگی و تاریخی و ورزش است و طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار موثری در زمینه گسترش ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی انجام داده.

عصر روز پنجشنبه ویلفراید لمکه مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در زمینه "ورزش برای توسعه صلح" با حضور در کمیته ملی المپیک با محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا رئیس پارالمپیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،در ابتدای این دیدار ویلفراید لمکه با حضور در دفتر علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا به گفتگو پرداخت که در ابتدا علی آبادی ضمن خوشامد گویی از سفر مشاور ویژه بان کی مون به کشورمان ابراز داشت: ایران کشوری غنی از نظر فرهنگی و تاریخی و ورزش است و طی سالهای اخیر اقدامات بسیار موثری در زمینه گسترش ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی انجام داده بطوریکه افزایش زیر ساختهای آن در طی این مدت با 50 سال گذشته برابری می کند.

وی ادامه داد:ایران با توجه به تنوع جغرافیایی و دارا بودن امکانات ورزشی و نیروهای با تجربه توانست در رقابت های متعدد قاره ای و جهانی در دو بخش مردان و زنان به نتایج در خور توجهی دست یابد و کمیته ملی المپیک ایران این آمادگی را دارد تا در زمینه گسترش صلح منطقه ای و جهانی در لوای گسترش ورزش هر نوع همکاری با سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل داشته باشد.
علی آبادی در خاتمه ضمن اشاره به وضعیت مطلوب ورزش همگانی و قهرمانی در کشورمان خاطر نشان کرد:طی سالهای اخیر ورزش ایران در ابعاد همگانی و قهرمانی رشد مطلوبی داشته و در حال حاضر با توجه به جایگاه مورد توجه بسیاری از رشته های ورزشی ایران در عرصه جهانی، میزبانی اردوی بسیاری از کشورهای درگیر جنگ منطقه را برعهده داشته و حتی از ارائه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود به آنها دریغ نکره ایم وخوشحالیم از اینکه در حد توان خود نقش سازنده ای در توسعه ورزش در منطقه جهت توسعه صلح ایفا نموده ایم و برای ادامه این روند کمیته ملی المپیک ایران آمادگی دارد کماکان نقش سازنده خود را ایفا کند.

سپس ویلفراید لمکه مشاور ویژه بان کی مون دبیر کل ملل متحد در زمینه ورزش برای توسعه صلح ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران تصریح کرد:سازمان ملل متحد نگاه ویژ ه ای به مقوله ورزش در جهت توسعه صلح جهانی داشته و ایران از آنجاییکه جایگاه ویژه ای در منطقه و جهان دارد می تواند در این زمینه نقش سازنده و فعالی ایفا کند چرا که ایران کشوری است با ساختاری مناسب در زمینه ورزش و حتی در برخی رشته ها از قدرتهای جهانی محسوب می شود.
وی ادامه داد:موفقیتهای ورزش ایران طی سالهای اخیر نشان می دهد روند رو به رشدی در این کشور در ورزش بوجود آمده و در ابعاد همگانی و قهرمانی امیدواریم حضور مردان و زنان متعادل شده تا کشورهای منطقه از توان فنی ورزشی این کشور برای توسعه صلح در کشور خود و افزایش سطح فنی خود بهره ببرند.
در خاتمه این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: ایران این آمادگی را دارد تا در زمینه توسعه صلح در لوای توسعه ورزش همه نواع همکاری با سازمان ملل متحد داشته باشد.

سپس ویلفراید لمکه با حضور در کمیته پارالمپیک با محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و پارالمپیک کشورمان دیدار و گفتگو کرد که در ابتدا ضمن نمایش کلیپی از فعالیتهای پارالمپیک کشورمان در ابعاد ورزش قهرمانی و همگانی محمود خسروی وفا عنوان داشت:با توجه به اینکه ما سالها درگیر جنگ بوده ایم لذت صلح را بسیار بیشتر از کشورهای دیگر درک می کنیم و برای دستیابی به این هدف در کشورهای منطقه و دیگر اقصی نقاط جهان نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

خسروی وفا ادامه داد:ورزش جانبازن و معلولین در کشور ما مورد حمایت دولت و مجلس بوده و در این مدت بنا به تایید کمیته پارالمپیک جهانی و حتی سازمان ملل متحد ایران در زمینه توسعه ورزش معلولین، نمونه بوده و حتی ما پیشنهادی به کمیته جهانی برای روز جهانی پارالمپیک دادیم و در بازیهای پارالمپیک لندن کشور ایران در رده یازدهم قرار گرفت و بخش مهمی از مدالهای آن را بانوان ما کسب کردند و حتی خانم نعمتی از سوی اسپورت آکورد از ایران به عنوان ورزشکار نمونه معرفی و از وی تجلیل شد.

خسروی وفا ادامه داد:اما ما هم پیشنهاداتی داریم و امیدواریم برای توسعه ورزش معلولین در جهان کمیته بین المللی المپیک حمایت بیشتری از کمیته جهانی پارالمپیک داشته و حتی کمیته های المپیک کشورها باید از کمیته پارالمپیک حمایت بیشتری داشته باشند و به همین منظور ما الویت بندیهای متعددی در زمینه توسعه ورزش معلولین در کشور و منطقه داشته و امیدواریم که مورد حمایت مسئولین سارمان جهانی قرار گیرد.

سپس ویلفراید لمکه ضمن بیان این موضع که پیشنهادات مسئولان پارالمپیک ایران رابه مسئولین جهانی سازمان ملل ارائه خواهد داد اعلام کرد:من می دانم که بر اساس آمار 10 درصد از معلولین جهان در ایران حضور دارند و این امر مسئولیت شما را در توسعه صلح در لوای ورزش بیشتر می کند و این آمادگی را داریم با دعوت از نمایندگان شما در جهت آموزش و ارتقا دانش و توان فنی آنها کار کنیم.

وی ادامه داد: ورزش معلولین ایران می تواند برای کشورهای منطقه و بسیاری از دیگر کشورها یک نمونه در امر همگانی و قهرمانی باشد و شما می توانید نقش یک کشور پیشرو را در منطقه برای توسعه توجه معئولین دیگر کشورها به ورزش داشته و در زمینه توسعه صلح در منطقه با توسعه ورزش معلولین نقش بسزایی ایفا کنید و با توجه به امکانات و توان فنی شما ایران می تواندالگوی حرکتی بسیاری از دیگر کشورهای در این زمینه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز