خبرگزاری کار ایران

همگام با لیگ جهانی والیبال؛

ایتالیا مقابل والیبال ایران زانو زد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۲

والیبال ایران با شکست ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی، شگفتی‌ساز دور مقدماتی رقابت های سال 2013 شد.

تیم ملی والیبال ایران با شکست ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال، شگفتی ساز دور مقدماتی رقابت های سال 2013 شد تا سفید پوشان کشورمان در برابر آقای والیبال جهان در مودنای ایتالیا به پیروزی برسند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت 22:30 دقیقه در چارچوب هفته پنجم لیگ جهانی والیبال مهمان ایتالیا در شهر مدونا به مصاف ایتالیا رفت. ملی‌پوشان کشورمان با ارائه یک بازی هماهنگ و بسیار جذاب موفق به شکست قهرمان 8 دوره لیگ جهانی والیبال شدند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار در شرایطی 3 بر یک به پیروزی رسید که از نظر بازیکن در شرایط مطلوبی نبود. دو ساعت قبل از آغاز بازی معروف مصدوم شد. قائمی نتوانست در ایتالیا بماند، 4 بازیکن نیز مشکل گوارشی داشتند، اما آنها کار غیرممکن را در عمل ممکن ساختند.

تیم ایران در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 22 و 32 بر 30 از سد لاجوردی پوشان ایتالیا گذشت و تنها در ست سوم 25 بر 21 مغلوب این تیم شد.

سعید معروف، محمد موسوی، آرمین تشکری، امیر غفور، رحمان داوودی، علیرضا مباشری و فرهاد ظریف 7 ملی‌پوش تیم ملی والیبال کشورمان در ست نخست این بازی بودند که تا امتیاز 24 نیز بدون تغییر بازی کردند. حمزه ززینی نیز در این ست به بازی آمد.

ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست با ارائه بازی بسیار هماهنگ و منطقی و استفاده از سرویس‌های محکم دریافت ایتالیا را با مشکل روبرو کردند و دو وقت استراحت این بازی را نیز به نفع خود تمام کردند. تیم ملی والیبال ایران در ست نخست 25 بر 23 ایتالیا دومین تیم پرافتخار لیگ جهانی را شکست دادند.

خولیو ولاسکو ست دوم را نیز با ترکیب ست نخست آغاز کرد و ملی‌پوشان کشورمان روند ست اول را دنبال کردند به گونه‌ای که وقت استراحت اول نیز به سود ایران به دست آمد. شکست صربستان در تهران تاثیر روانی خاصی بر روی تیم ایتالیا گذاشته بود و بازیکنان این تیم دفاع خوبی بر روی بازیکنان ما نداشتند و همین موضوع باعث شد وقت استراحت دوم ست دوم نیز 16 بر 13 به سود ایران شود. ایتالیا در ادامه این بازی برای نخستین بار یک امتیاز از ایران پیش افتاد اما با سرویس‌های خوب رحمان داوودی، تیم ملی والیبال کشورمان پیش افتاد و در نهایت ست دوم را نیز 25 بر 22 به سود خود خاتمه داد.

در ست سوم نیز تیم ملی والیبال کشورمان با ترکیب دو ست دیگر بازی را آغاز کرد اما در این ست وقت استراحت نخست به ایتالیا رسید. در ادامه بازیکنان ما کمی با استرس بازی کردند و دریافت‌ها نیز با مشکل روبرو شدند. یکی از دلایل این ناهماهنگی تیم ایران ورود ایوان زایتسو بازیکن ایتالیا در ست سوم بود. در نهایت تیم ایران در این ست 25 بر 22 نتیجه را واگذار کرد تا دو بر یک از ایتالیا پیش بماند.

در ست چهارم شهرام محمودی از ابتدای ست به جای امیر غفور به میدان آمد و تیم ملی والیبال کشورمان در یک جدال نفسگیر این ست را 32 بر 30 به سود خود خاتمه داد تا در نهایت سه بر یک به پیروزی برسند وسه امتیاز شیرین از میزبان خود کسب کند.

تیم ملی والیبال کشورمان با کسب 3 امتیاز این بازی 6 امتیازی شد و در جایگاه پنجم گروه دوم لیگ جهانی والیبال باقی ماند اما روس‌ها بیشتر از ایران از این پیروزی خوشحال خواهند شد زیرا حریف جدی آنان در صدر جدول امتیازی از بازی نخست خود کسب نکرد.

دوسان هودون از امریکا و دونالد استال از استرالیا قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند و کامیلو آنتاو از موزامبیک به عنوان ناظر فدراسیون جهانی والیبال نظارت بر این دیدار را بر عهده داشت.

هر چند ایتالیایی‌ها نتوانستند ظرفیت سالن مسابقه را تکمیل کنند، اما ایرانیان مقیم ایتالیا و حتی تعدادی از ایرانیان مقیم ایالات‌های جنوبی آمریکا در سالن حضور یافتند و ضمن تماشای بازی خوب ملی‌پوشان، با تشویق‌های خود آنان را همراه کردند.

تیم ملی والیبال کشورمان روز یکشنبه 9 تیرماه در دومین بازی به مصاف ایتالیا در شهر ساساری این کشور خواهد رفت.

ملی پوشان عازم ساساری خواهند شد
تیم ملی والیبال کشورمان پس از پیروزی برابر تیم قدرتمند ایتالیا در اولین دیدار، به منظور برگزاری دومین مسابقه خود با این تیم امروز شنبه ساعت 14 به وقت محلی عازم بولونیا خواهد شد و سپس ساعت 17:05 به وقت محلی، بولونیا را به مقصد ساساری که جزیره ای در جنوب ایتالیا می باشد، ترک خواهد کرد. ملی‌پوشان کشورمان به محض رسیدن ساعت 19:30 دقیقه اولین جلسه تمرین خود را در سالن مسابقه در ساساری برگزار می‌کنند و صبح یکشنبه هم از ساعت 19:30 تا 11 یک جلسه تمرین سبک خواهند داشت.

 

حاشیه حضور تیم ملی در ایتالیا

• تیم ملی والبیال ایران در حالی به مصاف ایتالیا رفت که از حضور حدود 1000 نفر تماشاگر ایرانی بهره می‌برد. ایرانی‌های حاضر در سالن همگی مقیم ایتالیا بودند که از سراسر این کشور برای تشویق تیم ملی ایران به سالن پالازاکای مودنا آمدند.

• ایرانی‌های حاضر در سالن گرچه تعداشان از ایتالیایی‌ها کمتر بود ولی آنچنان تیم ایران را تشویق می‌کردند که مثل اینکه ایران در سالن 12 هزار آزادی میزبان ایتالیاست.

• زمانی که ایتالیایی‌ها متوجه شدند از لحاظ فنی نمی‌توانند مقابل ایران بایستند و دست خولیو ولاسکو را بخوانند، به وسیله میکروفن صدا و سیما که هنگام وقت استراحت به طرف تیم ایران آورده می‌شد و صحبت‌های ولاسکو را ضبط می‌کرد، از برنامه ولاسکو در وقت استراحت که به زبان انگلیسی گفته می‌شد، مطلع می‌شدند که پس از چند وقت استراحت ولاسکو متوجه آن شد و با اعتراض به داور و ناظر مسابقه مانع نزدیک شدن میکروفن در زمان وقت استراحت به طرف تیم ایران شد.

• عملکرد تیم داوری دیدار ایران و ایتالیا در طی بازی مورد اعتراض دو طرف قرار گرفت و تیم ایران در این دیدار به علت اعتراض دو اخطار گرفت.

• محمد موسوی در حال حاضر در صدر جدول بهترین مدافعان لیگ جهانی والیبال قرار دارد.

• یکی از مدیران ارشد بانک سامان که هم اکنون در ایتالیا به سر می‌برد، به همراه همسر خود برای تماشای دیدار ایران و ایتالیا و تشویق تیم ملی به سالن مسابقه آمده بود.

• مسئولین سفارت ایران در ایتالیا هم از مهمانان ویژه این دیدار بودند.

• پس از این مسابقه ایرانی‌های مقیم ایتالیا که برای دیدن این دیدار و تشویق تیم ملی ایران به مودنا آمده بودند، در بیرون سالن با فریادهای ایران ایران جشن پیروزی گرفتند.

• امیر خوش خبر سرپرست که روزهای پر کاری را به دلیل تغییرات پی در پی تیم در ایتالیا سپری می‌کند با همکاری سفارت کوبا در ایتالیا ویزای آرش کمالوند را که در آخرین روزها به تیم ملی پیوست را گرفت و امروز هم جهت فرستادن فرهاد قائمی به ایران از طریق میلان و اخذ بلیط پرواز حمزه زرینی به این شهر رفت و پیش از آغاز مسابقه به کاروان والیبال ایران پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز