خبرگزاری کار ایران

آقایان در وزارت ورزش تعلل می‌کنند؛

دنیامالی: تا وزارت ورزش نخواهد، کارها جلو نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۱۳

وزارت‌نشین‌ها چه بخواهند چه نخواهند باید بند 10 اساسنامه کمیته ملی المپیک را که مجوز دخالت در امور فدراسیون‌ها را به آنها می‌دهد، اصلاح کنند

 با وجود اینکه حدود یکسالی می‌شود احمد دنیامالی با حکم وزیر ورزش دیگر صندلی ریاست فدراسیون قایقرانی را از دست داده، اما با توجه به فشارهای IOC و تعلیق‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی بر قایقرانی کشورمان وی می‌تواند نقش بسزایی در رفع این تعلیق‌ها داشته باشد.

به گزارش ایلنا، تلاش برای رفع تعلیق تا زمانی که اسبقیان، جانشین دنیامالی، در راس فدراسیون بود، به جایی نرسید تا اینکه خسرو ابراهیمی جایگزین وی شد، فردی که گفته می شود از افراد نزدیک به دنیامالی است.

در این باره گفت‌و‌گویی با احمد دنیامالی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

برای رفع تعلیق به خسرو ابراهیمی کمک می‌کنید؟

هر کمکی که از دستم بر بیایید، در خدمت هستیم.

سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی از شما برای کمک دعوت کرده؟‌

بله، خواسته‌اند و ما قدم به قدم کارها را پیش می‌بریم. اکنون برای مسابقات جهانی جوانان مشکلی ندارند، البته IOC محدودیت‌هایی گذاشته که ما در حال تلاش هستیم تا محدودیت‌ها را برداریم تا ورزشکاران ما برای مسابقات آسیایی مشکلی نداشته باشند ولی در این میان نکته مهم این است که خواست او تنها کافی نیست، بلکه وزارت ورزش هم باید بخواهد تا مشکلات به وجود آمده بر طرف شود باشد.

منظورتان را واضح می‌گویید؟

واقعیت این است تا زمانی که وزارت ورزش نخواهد، کار به جلو  نمی‌رود. من تلاش خود را انجام می‌دهم، الان هم کارهایی که باید انجام شود تا ملی‌پوشان قایقرانی به مسابقات جهانی بروند، انجام شده اما تصمیم نهایی با وزارت ورزش است که کارها را به گونه‌ای پیش ببرند که مشکلات یک به یک بر طرف شود.

این کار را تا کنون انجام داده‌اند؟

نه به آن شکل. متأسفانه از نظر وزارت ورزش مشکلی نیست که بخواهند آن را بر طرف کنند.

انتظار شما از وزارت ورزش چیست؟

انتظار چندانی ندارم. همین که برای ما حاشیه‌سازی نکنند خودش بیشترین کمک است. وزارت‌نشین‌ها چه بخواهند چه نخواهند باید بند 10 اساسنامه کمیته ملی المپیک را که مجوز دخالت در امور فدراسیون‌ها را به آنها می‌دهد، اصلاح کنند زیرا این همه معضل که در ورزش ما به وجود آمده به دلیل بند 10 است. تا زمانی که این بند اصلاح نشود IOC اصلاح اساسنامه را نمی‌پذیرد. همه دنیا قبول کرده نباید در امور فدراسیون‌ها دخالت کنند اما هنوز ما در ایران باید در این رابطه ضربه بخوریم. متأسفانه تا روزی که وزارت ورزش نگاهش را به ورزش عوض نکند، نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات برطرف شوند.

‌چه اقداماتی باید انجام دهیم تا اساسنامه کمیته ملی مورد تایید IOC قرار بگیرد؟‌

واقعیت این است که برای رفع تعلیق‌ها و تایید اساسنامه خود آقایان در وزارت ورزش تعلل می‌کنند. نمی‌دانم دلیل اصلی این کار آنها چیست. بر داشتن بند 10 اساسنامه کار سختی نیست.

گفته می‌شود اختلافات مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی هم در ادامه مشکلات جاری بی‌تاثیر نیست؟

بیشتر این مشکلات به دلیل بر داشت‌های غلطی است که از اساسنامه می‌شود. اساسنامه فدراسیون‌ها تاکید می‌کند که عزل و نصب روسای فدراسیون باید با تشکیل مجمع و رای اعضای مجمع باشد دقیقا موضوعی که در فوتبال شاهد آن هستیم. بعد از آن موضوعاتی که زمان دادکان به وجود آمد فدراسیون فوتبال مجبور شد اصلاحاتی را در اساسنامه خود به وجود بیاورد و از زمانی که وزارت ورزش تشکیل شد وزیر ورزش با رییس فدارسیون فوتبال مشکل دارد؛ اما نمی‌توانند او را برکنار کنند. سایر روسای فدراسیون‌های ورزشی هم باید این اطمینان را داشته باشند که تنها مجمع می‌تواند آنان را بر کنار کند نه اینکه شب بخوابند و صبح بیدار شوند و حکم بر کناری خود را از رادیو و یا تلویزیون بشنوند.

ولی از سوی مدیران وزارت ورزش می‌شنویم که تعلیق‌ها برداشته شده و اوضاع ورزش خوب است...

این همه از فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک نامه آمده، بعد آقایان می‌گویند نامه نیامده و مشکلی نیست. شنیدن این حرف‌ها باعث می‌شود آدم یادش برود در چه زمان و تاریخی زندگی می‌کند. شنیدن بعضی از حرف‌ها واقعاً خنده‌دار است. اگر مشکل نیست پسش چرا تیم‌های فدراسیون‌هایی که روسای آنان برکنار شده‌اند، نمی‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

برخی ملی‌پوشان قایقرانی هنوز هم از دوران خوب ریاست شما در فدراسیون قایقرانی صحبت می‌کنند؟‌

دوستان لطف می‌کنند. به هر حال من 8 - 9 سال با افتخار می‌گویم وظیفه‌ام را انجام دادم، قبل از آن که من به فدراسیون قایقرانی بیایم تیم ملی هر مسابقه برون‌مرزی که می‌رفت 3- 4 ورزشکار به ایران بر نمی‌گشتند حتی در زمان ریاست قلم‌سیا، دبیر فدراسیون با تیم ملی به سفر خارج رفت، اما دیگر حاضر نشد به ایران برگردد.

هنوز جامعه ورزش از بر کناری شما در شوک است...

یک‌سال از برکناری‌ من گذشت، اما در همان روز اول برکناری گفتم اگر بنده را نمی‌خواستند قبلش یک تلفن می‌زدند خودم استعفا می‌دادم اما برکناری این‌گونه اشتباه بود و باید تاوان آن را بدهند. در این مدت خیلی حرف زدم. زمانی که آمدم قایقرانی فقط در یکی - دو رشته محدود فعالیت می‌کرد اما ما آن را گسترش دادیم و الان می‌بینید در 3 رشته مدعی هستیم. الان یکی خود را پدر و یکی دیگر پدر بزرگ قایقرانی ایران می‌داند با این حال بنده خود را فرزند کوچک قایقرانی می‌دانم و نگران ملی‌پوشان قایقرانی هستم. نزدیک به یک‌سال است وضعیت آنها مشخص نیست و حتی پدر و مادرشان با تماس و ملاقات‌هایی که با من دارند نگران آینده فرزندان‌شان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز