خبرگزاری کار ایران

سرپرست فدراسیون شنا:

برخی هیات‌ها منافع مالی را فدای وظیفه ذاتی می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۵

متاسفانه تعداد کمی از هیات‌ها كه منافع مالی را فدای وظیفه ذاتی هیات می‌كنند و از استخری كه با تلاش فدراسیون و مدیران استانی در اختیار آنها گرفته فقط درآمدزایی می‌كنند.

سرپرست فدراسیون شنا گفت: برگزاری لیگ باید با اولویت رعایت آیین نامه و قوانین باشد.

به گزارش  ایلنا، محسن رضوانی در جمع نمایندگان باشگاه‌های شركت كننده در لیگ برتر با شاره به حضور افراد دلسوز واترپلو در باشگاه‌های این رشته تصریح كرد: اهمیت رعایت اصول فنی و كلی باید اولویت برگزاری لیگ باشد، رعایت انضباط و رعایت اصول جوانمردی و عدم تكرار برخی رفتارهای ناپسند در مسابقه نیز از موارد مهم دیگری است كه باشگاه‌ها باید علاوه بر رعایت آن در سطح نخست رقابت‌های حرفه‌ای به بسط وگسترش آن نیز در استان‌ها اهتمام داشته باشند. رعایت اخلاق و احترام به پیشكسوتان همواره باید در واترپلو سرلوحه تمامی ورزشكاران در سطوح مختلف باشد چراكه این موضوع از الزامات این رشته است.

كاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو اظهار داشت: در لیگ برتر باید اصول حرفه‌ای حكمفرما شود چرا كه لازمه پیشرفت سطح فنی لیگ همین موضوع است و در این میان لازمه موفقیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران لیگ استفاده از نیروهای با تجربه و فنی است هم اكنون در سراسر كشور افرادی فعالیت دارند كه عاشقان این رشته هستند و به واقع برای واترپلو دلسوز هستند و حضور آنها در باشگاه‌ها می تواند كمك شایانی به واترپلو در استان و كشور باشد.

وی در ادامه عنوان كرد: معتقدم زمان آن رسیده كه واترپلوی ایران با سابقه بیش از 22 دوره برگزاری لیگ به جایگاه واقعی خود در ورزش ایران باز گردد همه باید با تلاش و پشتكار در چارچوب برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت فدراسیون این مهم را محقق كنیم و در مرحله نخست باید این بحث در خانواده شنا از حالت شعار خارج و به شعور و كمال برسد، از این رو فدراسیون در گام نخست بر اجرا و اطاعت همه گیر بر قوانین تاكید دارد و عملكرد فدراسیون درخصوص تمامی مباحث مربوط به لیگ رعایت قانون است و البته به صورت كامل تغییرات اعمال شده در آئین نامه اجرایی لیگ را نیز پیگیری خواهیم كرد.

بخش خصوصی و باشگاهها باید بدانند كه حضور آنها در رقابت‌های لیگ و در اختیار گرفتن بازیكنان حرفه ای و تراز اول به معنای پایه گذاری برای گسترش این رشته در استان مربوطه است و برای رسیدن به این مهم و بازیكن سازی به وی‍ژه در بخش نوجوانان و جوانان باید هیات‌ها و باشگاه‌ها با یكدیگر تعامل نزدیكی داشته باشند، چراكه هیات‌ها به عنوان بازوهای اجرایی فدراسیون به شمار می‌روند و در موضوع بسط و گسترش این رشته كه یكی از سیاست‌های كلان فدراسیون محسوب می‌شود باشگاه‌ها می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند.

رضوانی با انتقاد از تعداد محدود تیم‌های شركت كننده در لیگ گفت: نداشتن استخر یكی از مشكلات اساسی هیات‌های شنا است كه با نظر مثبت سجادی و همچنین قول عباسی وزیر ورزش در جلسه‌ای مبنی بر اختصاص حداقل یك استخر به هیات‌ها، امیدوارم یكی از بزرگترین مشكلات استان‌ها مرتفع شود و در آینده شاهد بوجود آمدن ورزشكاران با استعداد از استان‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تعداد کمی از هیات‌ها كه منافع مالی را فدای وظیفه ذاتی هیات می‌كنند و از استخری كه با تلاش فدراسیون و مدیران استانی در اختیار آنها گرفته فقط درآمدزایی می‌كنند آنچه در این زمینه مورد تاكید فدراسیون است این است كه هیات‌ها باید با باشگاه‌ها تعامل داشته باشند و زمینه را برای پیشرفت تیم‌های استان خود مهیا كنند چراكه بی تردید موفقیت هر باشگاهی برای هیات استانی می‌تواند اتفاق مبارك و خوبی باشد. خوشبختانه در حال حاضر نیروهای جوان و پر انرژی زیادی در واترپلو فعالیت می‌كنند كه باید به آنها بها داده شود و فدراسیون نیز بر این موضوع تاكید دارد.

در این نشست نمایندگان باشگاه‌ها به ارائه نظرات خود برای هر چه بهتر برگزار شدن لیگ پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز