خبرگزاری کار ایران

امیدوارم با رفتن من مشكلات حل شود؛

اسبقیان: عامل تعلیق قایقرانی، بداخلاقی‌های داخلی‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۴

برکناری در کار نبود؛ اگر رفتم به میل خودم بود. اگر واقعیتش را بخواهید خودم از وزیر خواستم با استعفایم موافقت کند.

رییس معزول فدراسیون قایقرانی پس از یکسال مقاومت در برابر فشارها و تلاش برای رفع تعلیق این فدراسیون كه بعد از بركناری احمد دنیا‌مالی گریبان آن را گرفته بود، ناچار شد از سمت خود استعفا بدهد تا خسرو ابراهیمی، فردی كه گفته می‌شود از نزدیكان دنیامالی است به عنوان سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی زمام امور را در دست بگیرد بلکه مشکلات به وجود آمده در فدراسیون قایقرانی برطرف شود.

محمد شروین‌اسبقیان درباره رفتن‌اش از فدراسیون و اتفاقاتی که در این زمینه افتاده با ایلنا صحبت‌هایی را مطرح‌ می‌کند که در ادامه می‌خوانید:

رفتن شما از فدراسیون قایقرانی این شائبه را به وجود آورد که از سمت خود بركنار شدید؟

برکناری در کار نبود. رفتن من به میل خودم بود. اگر واقعیتش را بخواهید خودم از وزیر خواستم با استعفایم موافقت کند

چرا؟

به دلیل اینكه یكسری مشكلات در مجامع جهانی برای حضور قایقرانان ایرانی وجود داشت و ورزشكاران تیم‌های ملی قایقرانی به دلیل انیکه احساس می‌کردند، باز هم نمی‌توانند در مسابقات شركت كنند، افسرده و ناراحت بودند. آنان حتی نمی‌توانستند به مسابقات كاپ جهانی بروند؛ در این وضع گفتم با رفتن من یك فردی بیاید كه با تدبیر وزارت ورزش اتفاقات مثبتی در رفع تعلیق قایقرانی بیفتد.

چه زمانی به این نتیجه رسیدید که باید از فدراسیون قایقرانی بروید؟

از 5 فروردین اردو ملی‌پوشان تشكیل شده بود اما با اعلام فدراسیون جهانی قایقرانی مشخص شد ملی‌پوشان نمی‌توانند به مسابقات كاپ‌جهانی شركت كنند. من مانده بودم این موضوع را چگونه با ملی‌پوشان در میان بگذارم. در نهایت موضوع را به ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی گفتم. در حین بیان این موضوع احساس كردم نفسش بند آمده و تلاش‌هایش را بر باد رفته می‌بیند؛ آنجا بود كه تصمیم گرفتم اگر نتوانم مشكل فدراسیون را با فدراسیون جهانی حل كنم از سمت خود استعفا کنم.

و در نهایت هم این کار را انجام دادید؟

در جلسه مجمع روسای هیئت‌ها وقتی اعلام کردم قصد دادن استعفا دارم همه شوكه شدند و چند بار به دفتر وزیر ورزش رفتم تا رضایت او را بگیرم. به هر حال من كسی بودم كه ساعت یك ربع به 7 صبح در فدراسیون حاضر می‌شدم و تا ساعت 8 شب كار می‌کردم. حراست مجموعه ورزشی آزادی شاهد است حتی در جمعه‌ها و پنج شنبه‌ها هم سركار بودم، الان هم آرزویم موفقیت تیم ملی در مسابقات المپیك ریودوژانیرو و بازی‌های آسیایی است. امیدوارم با رفتن من مشكل قایقرانی با تدبیر وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك حل شود. باید توجه داشت اسبقیان‌ها مهم نیستند، مهم ورزش و قایقرانی است و نباید اجازه بدهیم اتفاقی رخ بدهد كه به ضرر ورزش شود.

یعنی باور كنیم بركنار نشدید؟

انصافاً بركنار نشدم. من مدیری‌ام که امور را پیش می‌برم و در قبال وظیفه‌ای كه بر عهده‌ام می‌سپارند آرام و قرار ندارم. سال‌ها در سمت‌‌های مختلف مدیر اجرایی بودم، وقتی هم كه پیشنهاد شد در فدراسیون قایقرانی كار كنم با علاقه آمدم اما زمینه برای كار مهیا نبود. البته در همین مدت هم در فدراسیون امور را سامان دادیم و كارها خوب پیش رفت. روز دوشنبه هم در جلسه مجمع اعلام كردم الان نزدیك به 80 نفر از ملی‌پوشان كایاك، روئینگ و سایر رشته‌ها در مجموعه ورزشی آزادی در اردو هستند. در كنار آن مسابقات كشوری و کلاس‌های مربیگری را برگزار كردیم. لیگ كاناپولو بعد از 2 سال وقفه مجدداً پیگیری شد، مسابقات بانوان هم در استادیوم آزادی انجام شد ولی با تمامی تفاصیل وقتی ملی‌پوشان را می‌دیدم که با وجود انجام تمرینات طاقت‌فرسا اجازه ندارند در مسابقات بین‌المللی شركت كنند و از آنجا كه خودم هم ورزشكار بودم و احساس آنها را با تمام وجود حس می‌کردم، با خود گفتم تصمیم جدی برای رفع تعلیق بگیرم.

این تعلیق به چه دلیل بود؟

این تعلیق تحمیلی به واسطه بداخلاقی‌هایی بود كه در داخل كشور صورت گرفت و به مجامع جهانی كشیده شد.

راه حلی برای رفع تعلیق وجود نداشت؟

اگر كمیته ملی المپیك نماینده‌اش را به انتخابات فدراسیون قایقرانی می‌فرستاد و این انتخابات را تایید می‌کرد، مشكل تعلیق حل می‌شد. IOC با مسائل داخلی كاری ندارد ولی وقتی از داخل گزارش‌های نادرستی به IOC ارسال می‌شود، آنها حساس می‌شوند. تجربه‌ام در ورزش بیانگر این موضوع است در سال‌های گذشته هم روسای فدراسیون‌ها به همین روشی که رییس سابق از كار بركنار شد، تغییر کردند و رییس جدید آمد ولی مشکلی در این زمینه در مجامع بین‌‌المللی پیش‌ نیامده بود.

در این بین شما قربانی شدید؟

مطمئن هستم اگر نماینده كمیته ملی المپیك در انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی بود و آن را تایید می‌کرد، مشكل حل می‌شد، اما این كار را نكردند.

چرا؟ مگر با شما دشمن بودند؟

نه اتفاقا علی‌آبادی بعد از انتخابات برای من به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی پیام تبریك فرستاد. افشارزاده هم کمک‌های مالی زیادی کرد با این حال در انتخابات شركت نكردند. خود من 2 بار در زمان حضور علی آبادی در سازمان تربیت بدنی به عنوان مدیر كل نمونه انتخاب شدم، با افشارزاده هم در مقاطع مختلف به ویژه زمانی كه در فدراسیون وزنه‌برداری بود همکاری‌هایی داشتم. او از من شناخت داشت. به‌هر‌ حال من 25 سال است كارمند وزارت ورزش هستم در 3 استان مدیركل بودم.

از دنیا‌مالی ناراحت نیستید؟

نه از كسی ناراحت نیستم اما توقع و انتظارم این است وقتی مجمعی برگزار می‌شود تا رییس فدراسیون انتخاب شود، نامزد ریاست فدراسیون بداند، البته حتماً هم می‌داند، طبق ماده 10 وزیر ورزش حق بركناری رییس فدراسیون را دارد. حتی من اگر سرپرست فدراسیون هم شوم وزیر ورزش بر اساس ماده 10 می‌تواند بركنارم كند. هیچ فدراسیونی هم نمی‌شناسم از ماده 10 خبر نداشته باشد چراكه ماده 10 مصوبه هیئت وزیران است و قانون محسوب می‌شود و به همین دلیل وزیر ورزش كار غیر قانونی انجام نداده است. انتظارم این بود که مشكلات را حل می‌کردند و اجازه نمی‌دادند این مشكلات به قایقرانی وارد می‌شد چراكه این تغییرات در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده، ما همه سوار یك كشتی هستیم و نباید اجازه می‌دادیم در یکسال گذشته این اتفاقات در قایقرانی رخ دهد. انشاء‌الله با تایید انتخابات از سوی كمیته ملی المپیك مشكل تعلیق رفع خواهد شد و قایقرانی روند عادی خود را پیدا خواهد كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز